AQEMIA bereikt mijlpaal in het onderzoek naar een target die niet met geneesmiddelen behandelbaar is in immuno-oncologie in samenwerking met Servier

PARIJS--()--AQEMIA, een toonaangevend bedrijf op gebied van ontdekking van geneesmiddelen op basis van generatieve AI, maakt bekend dat het een mijlpaal heeft bereikt in het onderzoek tijdens haar samenwerking met Servier, een internationaal onafhankelijk farmaceutisch bedrijf, om een target aan te pakken die niet met geneesmiddelen behandelbaar is in immuno-oncologie.

Op basis van AQEMIA‘s kwantum- en statistische berekeningen gebaseerd op fysica, en binnen een tijdsspanne van enkele maanden, werden een aantal molecules experimenteel actief op een target die niet met geneesmiddelen behandelbaar is in immuno-oncologie met succes geïdentificeerd. Deze mijlpaal is goed voor een niet nader bekendgemaakte betaling aan AQEMIA.

"Onze teams zijn bijzonder trots op deze verwezenlijking, die de kracht aantoont van AQEMIA's baanbrekende generatieve AI en diepgaande fysica in het creëren van nieuwe, patenteerbare molecules om te voldoen aan therapeutische behoeften die nog altijd immens zijn, vooral in het domein van immuno-oncologie.

Voor mediavragen neemt u contact op met:
Orianne Bornand
Hoofd communicatie
orianne.bornand@aqemia.com

Ingrid Delval
Personeelshoofd voor de CEO
ingrid.delval@aqemia.com

Voor mediavragen neemt u contact op met:
Orianne Bornand
Hoofd communicatie