Xsolla breidt betalingsoplossingen in Cambodja en Indonesië aanzienlijk uit om bereik van gameontwikkelaars op lokale markten in Zuidoost-Azië te maximaliseren

Xsolla introduceert 8 nieuwe lokale betalingsmethoden in Cambodja en 12 nieuwe betalingsopties in Indonesië, waarmee gameontwikkelaars worden ondersteund bij het bereiken van groeiende markten in Zuidoost-Azië

LOS ANGELES--()--Xsolla, een wereldwijd videogamehandelsbedrijf, kondigt met genoegen de uitbreiding van zijn betalingsoplossingen in Cambodja en Indonesië aan, waarmee toegang wordt geboden tot gelokaliseerde betalingsmethoden die zijn afgestemd op elke regio. Dit initiatief past bij de bredere strategie van Xsolla om zijn aanwezigheid in Zuidoost-Azië (SEA) te versterken en gameontwikkelaars te ondersteunen bij het effectief geldelijk maken en distribueren van hun games in deze snelgroeiende markten.

In Cambodja introduceert Xsolla acht nieuwe betalingsmethoden, waaronder internetbankieropties en digitale portemonnees, afgestemd op de voorkeuren van Cambodjaanse gebruikers. Deze strategische uitbreiding bestrijkt tot 90% van de betalingsmarkt, waardoor bijna elke speler in Cambodja kan betalen met zijn favoriete methode. Bakong KHQR, een op QR-codes gebaseerd betalingssysteem, heeft bijvoorbeeld 45% van het marktaandeel, terwijl Acleda Bank 15% voor zijn rekening neemt. Gesteund door de voortdurende digitale transformatie van het land, waarbij digitale betalingstransacties met 28,7% zijn gestegen, stellen deze oplossingen, waaronder Wing Money, Pi Pay en andere, gameontwikkelaars in staat om bijna 2 miljoen gamers in Cambodja te bereiken. Dit zorgt voor naadloze afrekenervaringen en een toename van de verkoop.

In Indonesië introduceert Xsolla verschillende nieuwe betalingsmethoden om gameontwikkelaars te helpen de enorme gamingmarkt van het land aan te boren, met meer dan 185 miljoen gamers van een bevolking van 275 miljoen. Ongeveer 80% van de consumenten in Indonesië kunnen niet of slechts gedeeltelijk gebruik maken van de beschikbare bankdiensten.. Met een smartphonepenetratie van 80% zijn alternatieve betaalmethoden (APM's) de meest geprefereerde optie in Indonesië. Door deze APM's te integreren, kan Xsolla tot 90% van de markt bestrijken. Dit omvat E-wallets, die goed zijn voor 39% van de markt, bankoverschrijvingen met 27%, kaarten met 17% en contant geld met 11%. Populaire platforms zoals ShopeePay, Jenius en Akulaku behoren tot de nieuwe betalingsopties, die transacties voor Indonesische gamers vereenvoudigen en het marktbereik voor gameontwikkelaars in een van de snelstgroeiende digitale markten wereldwijd vergroten.

"Xsolla's toewijding om gameontwikkelaars in staat te stellen nieuwe markten te betreden, staat centraal in onze missie. Door gelokaliseerde betalingsmethoden in Cambodja en Indonesië te introduceren, bieden we onze partners de tools die ze nodig hebben om te slagen in deze dynamische en snelgroeiende gamingomgevingen. Deze uitbreiding is onderdeel van onze voortdurende inspanningen om ontwikkelaars wereldwijd te ondersteunen en hen te helpen betalingsuitdagingen te overwinnen", aldus Chris Hewish, Chief Strategy Officer van Xsolla.

De gamingmarkt in Cambodja zal naar verwachting $ 75,21 miljoen bereiken in 2027, waarbij mobiele games goed zijn voor 66% van de inkomsten in 2023. In Indonesië opent digitale transformatie aanzienlijke kansen voor gameontwikkelaars, voornamelijk via gelokaliseerde betalingsoplossingen die de frictie verminderen en de transactiesuccespercentages verbeteren.

Ga voor meer informatie over de betalingsoplossingen van Xsolla en hoe ze uw monetisatiestrategie in Cambodja, Indonesië en daarbuiten kunnen verbeteren naar xsolla.pro/psrw

Over Xsolla

Xsolla is een wereldwijd videogamehandelsbedrijf met een robuuste en krachtige set tools en services die speciaal zijn ontworpen voor de industrie. Sinds de oprichting in 2005 heeft Xsolla duizenden gameontwikkelaars en uitgevers van alle omvang geholpen hun games wereldwijd en op meerdere platforms te financieren, op de markt te brengen, te lanceren en te gelde te maken. Als innovatieve leider in gamehandel is het de missie van Xsolla om de inherente complexiteit van wereldwijde distributie, marketing en monetisatie op te lossen om onze partners te helpen meer geografische gebieden te bereiken, meer inkomsten te genereren en relaties met gamers wereldwijd op te bouwen. Xsolla heeft haar hoofdkantoor en is gevestigd in Los Angeles, Californië, met kantoren in Londen, Berlijn, Seoul, Beijing, Kuala Lumpur, Raleigh, Tokyo, Montreal en steden over de hele wereld. Xsolla ondersteunt toonaangevende gamingpartners zoals Valve, Twitch, Epic Games, Take-Two, KRAFTON, Nexters, NetEase, Playstudios, Playrix, miHoYo, en anderen.

Ga voor meer informatie of leer meer op xsolla.com

Derrick Stembridge
Global Director Public Relations, Xsolla