Hindustan Zinc Q2-winst* stijgt met 38% op jaarbasis naar US$ 285 miljoen vanwege hoogste metaalvolume ooit en consistente kostenreductie

UDAIPUR, India--()--Het in India gevestigde Hindustan Zinc Limited ('HZL') (NSE: HINDZINC), 's werelds op één na grootste geïntegreerde zinkproducent en op twee na grootste zilverproducent, rapporteerde op 18 oktober 2024 zijn resultaten voor het tweede kwartaal en het halfjaar dat eindigde op 30 september 2024. Het bedrijf registreerde de hoogste geraffineerde metaalproductie ooit in het tweede kwartaal met 262 kt, een stijging van 8% op jaarbasis. Het noteerde ook de laagste productiekosten in het tweede kwartaal in de afgelopen 4 jaar met $ 1.071/MT. Het bedrijf rapporteerde zijn hoogste EBITDA en winst ooit (vóór uitzonderlijke posten) in de afgelopen zes kwartalen met US$ 497 miljoen en US$ 285 miljoen, een stijging van respectievelijk meer dan 33% en 38% op jaarbasis.

Sonal Choithani (Chief Communications Officer)
Sonal.Choithani@vedanta.co.in

Sonal Choithani (Chief Communications Officer)
Sonal.Choithani@vedanta.co.in