Antonio Marzia is benoemd tot uitvoerend vice president en general manager van Topcon Agriculture

Antonio Marzia (Photo: Business Wire)

LIVERMORE, Calif.--()--Topcon Positioning Systems kondigt de benoeming van Antonio Marzia als uitvoerend vice president en general manager van Topcon Agriculture aan. Marzia is de opvolger van Albert Zahalka, die, na een succesvolle loopbaan bij het bedrijf, met pensioen is gegaan. Marzia zal rapporteren aan Ivan Di Federico, president en CEO van Topcon Positioning Systems.

Marzia begon in 2018 bij Topcon als vice president business solutions. Later, tijdens zijn dienstverband als senior vice president en general manager van EMEA/APAC, had hij de leiding over diverse technologische samenwerkingsovereenkomsten met OEM's (Original Equipment Manufacturers).

“Ik ben vereerd om Topcon Agriculture te mogen leiden op dit doorslaggevend moment voor de precisielandbouw,” verklaarde Marzia. “Er is een enorm groeipotentieel, en het is mijn doel om van Topcon de meest populaire partner te maken in deze evoluerende markt, door snelle innovaties en een effectieve samenwerking te stimuleren, zowel met de OEM's als voor de landbouwers. Wij zien een zee aan mogelijkheden om meer landbouwers te helpen hun rendement te verhogen en technologie met een meerwaarde te leveren aan machine- en werktuigfabrikanten. Onze portefeuille blijft groeien, en wij richten ons op het ontwikkelen van technologieën die werken met een breder scala van machines en merken. Zo krijgen de boeren flexibiliteit in hun apparatuurkeuzes, en hebben ze toegang tot de laatste precisietechnologieën.”

Marzia is in deze functie niet alleen een versterking in de algemene leiding van Topcon, hij brengt ook een rijke ervaring in de sector mee. Nadat hij afstudeerde in elektronica en automatiseringstechniek aan de Polytechnische universiteit van Turijn, Italië, begon hij zijn loopbaan in de luchtvaartindustrie. In 1996 trad hij in dienst bij CNH, waar hij leidinggevende functies vervulde, waaronder die van vice president tractorproducten. In deze hoedanigheid stond hij aan het roer van belangrijke initiatieven, zoals de introductie van de eerste serie CNH-tractoren met continu variabele transmissie (CVT), de met NH2-stikstof aangedreven elektrische tractor, en de vernieuwde reeks utiliteitstractoren. Vervolgens werd hij vice president marketing voor het merk New Holland in Europa, waarna hij bij CNH Industrial aan de slag ging als vice president van de divisies precisieoplossingen & telematica. Onder zijn leiding startte hij diverse projecten op, zoals de nieuwe architectuur voor precisieproducten, het autonomieprogramma en de opzet en implementatie van het platform voor serviceverlening en gegevensanalyseservices.

“Wij zijn verheugd dat Antonio de leiding heeft over onze agriculture business unit,” aldus Di Federico. “Door zijn ruime achtergrond in precisielandbouwoplossingen, telematica en productplatformlanceringen heeft hij een goede positie om de innovatie en groei van deze business unit van Topcon te stimuleren. Door zijn strategische visie en zijn bewezen reputatie van bijna 30 jaar in de sector is hij de ideale leider om Topcon Agriculture naar nieuwe hoogtes te tillen.”

Voor meer informatie over Topcon Agriculture, bezoek topconpositioning.com/solutions/agriculture.

Over Topcon Positioning Systems

Topcon Positioning Systems is een wereldwijd vooruitstrevende ontwikkelaar, producent en distributeur van precisiemeetoplossingen en workflows voor de bouw, geospatiale sector en landbouw. Het hoofdkantoor van Topcon Positioning Systems ligt in Livermore, Californië, VS (topconpositioning.com, LinkedIn, X, Facebook, Instagram). Het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Zoetermeer, Nederland. Topcon Corporation (topcon.com), opgericht in 1932, is genoteerd aan de aandelenbeurs van Tokio (7732). Topcon Agriculture: (LinkedIn, X, Facebook, Instagram)

Contact pers:
Staci Fitzgerald