Doorbraak voor Scandinavisch batterij-initiatief

Mr. Xi Shen (front left), CEO of Morlus Technology, and Arne Fredrik Lånke (front right), CEO of Elinor, sign the partnership agreement between the two companies. Behind, from left: Dr. Xi Jiang, G.M. of Cell Development of Morlus, Dr. Rong Hao, Director of Technology Research of Morlus, Huaping Liu, V.P. and Chief Engineer of Morlus, Guanglin Wu, V.P. and CFO of Morlus, Truls Johansen, CSO of Elinor Batteries, Sofi Hildonen, EVP of Business Development, Elinor Batteries, Dr. Fengliu Lou, VP of Technology, Elinor Batteries. Photo: Elinor Batteries

STAVANGER, Noorwegen & TRONDHEIM, Noorwegen--()--De man die de ontwikkeling heeft geleid van de eerste megafabriek voor de topleverancier van EV's van de hele wereld, gaat met Elinor Batteries samenwerken. Het partnerschap met Morlus Technology versnelt de ontwikkeling van de batterijfabriek van Elinor, gevestigd in Orkland, Noorwegen.

Elinor Batteries in centraal Noorwegen werkt voortaan samen met het Chinese batterijbedrijf Morlus Technology. Via dit partnerschap krijgt Elinor toegang tot baanbrekende batterijtechnologie en expertise van wereldklasse op gebied van de bouw van fabrieken. Concreet betekent dit dat Elinor tegen het voorjaar van 2025 batterijen zal hebben die op de Europese markt te koop zullen worden aangeboden.

“Het is ons een eer dat batterijtechnologen van wereldformaat ervoor kozen om met ons samen te werken. Momenteel is het peil van hun expertise in Europa onbestaand. Voor onze plannen is het van cruciaal belang om in de Scandinavische regio een batterijwaardeketen tot stand te brengen,” aldus Arne Fredrik Lånke, CEO van Elinor Batteries.

Elinor Batteries, CEO
Arne Fredrik Lånke