GrowUp, de best verkopende verticale boerderij in het Verenigd Koninkrijk, krijgt een investering van 38 miljoen pond van Generate Capital om lokaal verbouwde, pesticidevrije groenten te produceren

Investering zal helpen om te voldoen aan de groeiende vraag van grote Britse retailers

Unbeleafable zesty baby leaves are the latest ready-to-eat bagged salad from GrowUp, which launched in Tesco stores in May. The is the only bagged salad available in the UK that provides the unique mix of sorrel leaves and green and red baby lettuce leaves, which have been grown in GrowUp's vertical farm in Kent. (Photo: Business Wire)

LONDEN--()--Vandaag hebben Generate Capital, een toonaangevend investerings- en exploitatiebedrijf op het gebied van duurzame infrastructuur, en GrowUp, de best verkopende verticale boerderij in het Verenigd Koninkrijk, een investering van 38 miljoen pond aangekondigd om tegemoet te komen aan de groeiende vraag naar de populaire kant-en-klare salades van GrowUp.

De investering van Generate Capital zal helpen de capaciteit van GrowUp's verticale boerderij in Kent uit te breiden, GrowUp's leiderschap in de saladecategorie in het Verenigd Koninkrijk te versnellen, de merken Unbeleafable en Fresh Leaf Co. te ondersteunen, R&D in GrowUp's Leaf Lab in Cambridge te stimuleren en GrowUp's invloed als gecertificeerde B Corp. te vergroten.

GrowUp
Angie Cronin