Kolmar BNH verbreedt haar wereldwijde markt met de lancering van HemoHIM G in Taiwan

HemoHIM G, geproduceerd door Kolmar BNH en gedistribueerd door Atomy, bevat Angelica sinensis, Ligusticum chuanxiong en Paeonia lactiflora en is nu verkrijgbaar in Taiwan. (Foto: Kolmar BNH)

SEOUL, Zuid-Korea--()--Kolmar BNH (KRX: 200130), Kolman, een vooraanstaand Koreaans Original Development Manufacturing (ODM) bedrijf voor functionele voedingsmiddelen maakt bekend dat het zijn nieuwste product, HemoHIM G, in Taiwan heeft gelanceerd. Deze introductie maakt deel uit van het streven van het bedrijf om zijn aanwezigheid op de wereldmarkt uit te breiden.

HemoHIM G is een verbeterde versie van HemoHIM, toegespitst op de specifieke smaak van consumenten in Taiwan en Europa.

Kolmar BNH wil haar marktexpansie in Azië versnellen en introduceert HemoHIM G op 15 mei op de Taiwanese markt. HemoHIM G is speciaal bestemd voor de internationale export. De grondstoffen en ingrediëntverhoudingen van het product zijn nauwkeurig aangepast om te voldoen aan de verschillende voedselvoorschriften in verschillende rechtsgebieden. Belangrijke ingrediënten zoals Angelica sinensis, Ligusticum chuanxiong en Paeonia lactiflora werden onderworpen aan strenge sourcingprocedures en strenge kwaliteitscontrolemaatregelen. De smaak- en aromaprofielen zijn aangepast aan de voorkeuren van de Europese consument.

In april zijn de onderzoeksresultaten van Kolmar BNH over HemoHIM G gepubliceerd in het gerenommeerde wetenschappelijke tijdschrift 'Toxicological Research', een tijdschrift dat is opgenomen in de Science Citation Index Expanded (SCIE) voor hoogstaande onderzoekspublicaties. Deze resultaten voldoen aan de OESO-richtlijnen en zijn van het grootste belang omdat ze niet alleen de productveiligheid en naleving van de wetgeving in diverse markten valideren, maar ook de intellectuele eigendomsrechten doen gelden aan de hand van betrouwbare resultaten.

HemoHIM, het paradepaardje van Kolmar BNH, wordt gedistribueerd via partner Atomy. Het product heeft opmerkelijke doelstellingen bereikt, met een cumulatieve verkoop in binnen- en buitenland ter waarde van meer dan KRW 2 biljoen sinds de lancering. Het succes van het product wordt toegeschreven aan de onderzoeks- en ontwikkelingscapaciteiten van Kolmar BNH, in combinatie met het blijvende vertrouwen van de consument dat het bedrijf na verloop van tijd heeft opgebouwd.

De productnaam HemoHIM is afgeleid van de samenvoeging van 'HEMO (hemoglobine)' en 'HIM (H: hematopoëse, I: immuniteit en M: modulatie)'. Het bevat extracten van natuurlijke geneeskrachtige kruiden zoals Angelica gigas, Cnidium officinale en Paeonia japonica. Deze prestatie is het resultaat van de gezamenlijke inspanningen van Kolmar BNH, opgericht door het Korea Atomic Energy Research Institute en Kolmar Korea, waarvoor over een periode van acht jaar KRW 5 miljard is uitgetrokken.

Vooral het Korea Atomic Energy Research Institute, een instituut dat zich bezighoudt met straling, heeft het vertrouwen in HemoHIM versterkt door onderzoek te starten voor zelfbescherming. Deze samenwerking, gekoppeld aan de expertise van Kolmar BNH op het gebied van marketing en productietechnologie, leidde tot de succesvolle ontwikkeling van een gemengde stof die de immuunfunctie verbetert.

HemoHIM werd in 2006 erkend door het Ministerie van Voedsel- en Medicijnveiligheid als de eerste individueel erkende functionele grondstof in Korea die de immuunfunctie versterkt. Dit was een baanbrekende mijlpaal in de ontwikkeling van functionele voeding in Korea, vooral op een moment dat onderzoek en grondstoffen voor het bevorderen van de immuunfunctie schaars waren.

Kolmar BNH heeft de betrouwbaarheid sinds de lancering van HemoHIM voortdurend verhoogd door middel van onderzoek en ontwikkeling. Het bedrijf besteedt consequent meer dan 2% van de jaaromzet aan R&D-initiatieven voor nieuwe ontwikkelingen. Met de integratie van functionaliteit voor vermoeidheidsverbetering in HemoHIM zette het bedrijf een nieuwe belangrijke stap. Dit gebeurde zes jaar nadat het 'HemoHIM duurzaam technologieontwikkelingsproject' in 2017 van start ging.

Kolmar BNH is met sprongen vooruitgegaan met HemoHIM. In 2015, toen het bedrijf genoteerd stond op de belangrijkste Koreaanse aandelenmarkt KOSDAQ, boekte het een omzet van KRW 236,2 miljard. Vorig jaar steeg de omzet met 145% tot KRW 579,6 miljard.

Zoals een stafmedewerker van Kolmar BNH opmerkte: "De blijvende aantrekkingskracht van HemoHIM onder de consument benadrukt de bewezen functionaliteit. We blijven ons onverminderd inzetten voor de voortgang van onderzoek en ontwikkeling om HemoHIM's status als belangrijkste functionele gezondheidsvoeding in Korea te handhaven."

Kolmar BNH
Jang Woo Lee