De Anschutz Company behoudt eigenaarschap van AEG

DENVER & LOS ANGELES--()--De Anschutz Company heeft vandaag bekendgemaakt dat het het eigenaarschap van Anschutz Entertainment Group, Inc. zal behouden en het verkoopproces voor AEG zal beëindigen.

Philip F. Anschutz, als voorzitter van AEG, zal een actievere rol in het Bedrijf hervatten, met een bijzondere focus op de wereldwijde strategie en activiteiten van het Bedrijf. Dan Beckerman gaat de functie van President en Chief Executive Officer van het Bedrijf bekleden. Dhr. Beckerman trad meer dan 15 jaar geleden toe tot AEG en was eerder werkzaam als Chief Financial Officer en Chief Operating Officer.

Tim Leiweke, die sinds 1996 diende als President en Chief Executive Officer van AEG, gaat het Bedrijf na onderling overleg verlaten. “Wij waarderen de rol die Tim heeft gespeeld bij de ontwikkeling van AEG, en bedanken hem voor de vele bijdragen die hij heeft geleverd aan het Bedrijf. Wij wensen hem al het goede in zijn nieuwe uitdagingen,” verklaarde dhr. Anschutz.

Ted Fikre, die in 1997 bij het bedrijf kwam, zal vice-voorzitter van het Bedrijf worden en aanblijven als Chief Legal & Development Officer van AEG, alsmede de verantwoordelijkheid op zich nemen voor AEG's Bestuurlijke en Media Relaties. Jay Marciano, momenteel President en Chief Executive Officer van AEG Europe, verhuist van Londen naar Los Angeles om de functie van Chief Operating Officer op zich te nemen. Todd Goldstein, die sinds 2001 bij het Bedrijf werkzaam is, werd onlangs gepromoveerd tot Chief Revenue Officer en zal doorgaan in die rol. Steven Cohen, Executive Vice President van de Anschutz Company, zal dienen als Chief Strategic Officer van AEG met behoud van zijn rol bij AEG's moederbedrijf.

Dhr. Beckerman, dhr. Fikre, dhr. Marciano, dhr. Goldstein en dhr. Cohen, samen met dhr. Anschutz vormen AEG's directiecomité.

“Vanaf het allereerste begin van het verkoopproces hebben wij aan onze medewerkers en partners over de hele wereld duidelijk gemaakt dat, tenzij de juiste koper naar voren kwam met een transactie op acceptabele voorwaarden, we het Bedrijf niet zouden verkopen,” aldus dhr. Anschutz, voorzitter en Chief Executive Officer van de Anschutz Company. “Vanaf het prille begin van AEG is het mijn visie geweest om vastgoedontwikkeling van wereldklasse die gestructureerd is rond uitgaansgelegenheden te koppelen aan premium sport en live entertainment content. In de afgelopen jaren hebben we gerelateerde bedrijven ontwikkeld om de prestaties van de faciliteiten van AEG verder te bevorderen en te verbeteren ten behoeve van onze partners, waaronder onze sponsors, artiesten, consumenten en de gemeenschappen waarin we actief zijn. De activiteiten van het bedrijf zullen geleid blijven worden door AEG's ervaren senior executive team, van wie de meesten al meer dan een decennium bij AEG werkzaam zijn. We zullen doorgaan met het stellen van de norm in de sectoren waarin AEG actief is en onze unieke visie en uniek ontwikkelingsmodel naar entertainmentlocaties over de hele wereld brengen.”

“De actieve nieuwe betrokkenheid van Phil bij de activiteiten van het Bedrijf heeft gezorgd voor een vernieuwde geest en passie voor de focus van het managementteam op de volgende stappen van AEG,” merkte Dan Beckerman op. “Het Bedrijf heeft een aantal interessante zakelijke mogelijkheden, en de expertise van het managementteam en onze 26.000 medewerkers over de hele wereld zullen ons in staat stellen om die prospects te selecteren die de prestaties van het Bedrijf het meest zullen verbeteren. Prioritaire projecten voor de toekomst omvatten de ontwikkeling van Farmers Field dat grenst aan onze L.A. Live campus en het nastreven van ons plan om de NFL terug te brengen naar Los Angeles, ons onlangs aangekondigde initiatief om samen te werken met MGM om een ​​ nieuwe arena te bouwen in Las Vegas, de overname van eigendomsaandelen en de daarbij behorende renovatie van een aantal belangrijke mondiale arena's in Europa en onze voortdurende investeringen in AXS.com, ons ticketing en e-commerce platform, naarmate we de mogelijkheden daarvan aanzienlijk uitbreiden ten behoeve van onze locaties, partners, artiesten en consumenteindgebruikers.”

Over AEG:

AEG is een van de toonaangevende sport- en entertainmentbedrijven in de wereld met een netwerk van meer dan 120 eigen, geëxploiteerde en geprogrammeerde locaties op vijf continenten. AEG is een volledige dochteronderneming van de Anschutz Company. AEG bezit of exploiteert veel van 's werelds meest vooraanstaande uitgaansgelegenheden zoals STAPLES Center (Los Angeles, CA), The O2 (Londen, VK), Mercedes-Benz Arena (Shanghai, China), Allphones Arena (Sydney, Australië), O2 World (Berlijn, Duitsland), de Ericsson Globe Arena (Stockholm, Zweden), MasterCard Center (Peking, China), Ulker Sports Arena (Istanbul, Turkije), BBVA Compass Stadium (Houston, TX), Brisbane Entertainment Center (Brisbane, Australië), The Home Depot Center (Carson, CA), Best Buy Theater (Times Square, New York), Sprint Center (Kansas City), Rose Garden Arena (Portland, OR), Target Center (Minneapolis, MN) en de O2 World Hamburg (Hamburg, Duitsland). Het door AEG ontwikkelde L.A. LIVE is een meer dan 370.000 vierkante meter tellend sport-, woon- en uitgaansgebied in het centrum van Los Angeles, met het Nokia Theatre L.A. LIVE en Club Nokia, een 54 verdiepingen en 1001 kamers tellend 'conventie-hoofdkwartier' bestaande uit The Ritz-Carlton & JW Marriott Hotel in L.A., de Ritz-Carlton Residences in L.A. LIVE en Wolfgang Puck's vlaggenschip restaurant WP 24, naast entertainment, restaurants en kantoorruimte. Naast het beheren van een particulier belang in de Los Angeles Lakers (NBA), omvatten de activa van AEG Sport franchises en eigendommen zoals de Stanley Cup Champion Los Angeles Kings (NHL), MLS Cup Champion L.A. Galaxy, de Berlijnse Eisbären, het kampioen hockeyteam van Duitsland, de wielerwedstrijd Amgen Tour of California en de hardloopwedstrijd Zazzle Bay to Breakers. AEG Live, de live-entertainment dochteronderneming van het bedrijf, is 's werelds op een na grootste concertpromotie- en touring bedrijf, en bestaat uit touring, festival, tentoonstelling, broadcast, merchandise en bijzondere evenementendivisies met vijftien regionale kantoren. AEG Global Partnerships, een dochteronderneming die verantwoordelijk is voor de wereldwijde verkoop en onderhoud van sponsoring, naamgevingsrechten en overige strategische samenwerkingsverbanden, en AEG Merchandising, een veelzijdig merchandising bedrijf, zijn ook centrale business units van AEG. AXS.com is AEG's ticketing en e-commerce dochteronderneming, de eerste fase van AEG's nieuwe entertainmentplatform dat het primaire consumentenmerk van het bedrijf zal zijn en dat ook zal beschikken over mobiele diensten en video content diensten. Voor meer informatie kunt u terecht op www.AEGworldwide.com.

Dan Beckerman, President en Chief Executive Officer, trad eerst toe tot AEG in 1997 als Chief Financial Officer van de Los Angeles Kings en als Chief Financial Officer en Chief Operating Officer van AEG. Hij heeft een belangrijke rol gespeeld in alle fasen van de groei van AEG. Dhr. Beckerman was eerder werkzaam als Vice President, Financiën voor de Los Angeles Clippers, en daarvoor was hij een senior accountant bij Arthur Anderson. Dhr. Beckerman behaalde zijn MBA in Financiën aan de UCLA Anderson School en zijn Bachelor's Degree in economie cum laude aan de UCLA.

Ted Fikre, de vice-voorzitter en Chief Legal & Development Officer van het Bedrijf, heeft een leidende rol gehad bij alle belangrijke strategische en financiële transacties van AEG sinds zijn toetreding tot het bedrijf meer dan 15 jaar geleden. Voordat hij bij AEG kwam te werken, was dhr. Fikre een advocaat bij het advocatenkantoor Latham & Watkins. Dhr. Fikre studeerde magna cum laude af aan Princeton University met een graad in economie en behaalde zijn rechtengraad met onderscheiding aan de Stanford University Law School.

Jay Marciano was de President en Chief Executive Officer van AEG Europe voorafgaand aan zijn benoeming tot Chief Operating Officer van AEG. Dhr. Marciano diende eerder zes jaar als voorzitter van MSG Entertainment, onderdeel van de Madison Square Garden Company, waar hij toezicht hield op boekingen en producties op belangrijke locaties, waaronder de Radio City Music Hall, Madison Square Garden, het Beacon Theatre en het Chicago Theatre. Voordat hij toetrad tot MSG, was dhr. Marciano Chief Strategy Officer van AEG Live, AEG's live entertainment dochteronderneming. Voorafgaand aan zijn eerste toetreding tot AEG, was dhr. Marciano President en CEO van Universal Concerts. Dhr. Marciano behaalde zijn Bachelor's degree in sociale psychologie aan Harvard College en een MBA van The Amos Tuck School aan Dartmouth College.

Todd Goldstein, Chief Revenue Officer van AEG, heeft vele van de meest uitgebreide naamgevingsrechten en sponsoringregelingen van het Bedrijf geïnitieerd en is verantwoordelijk voor AEG's belangrijkste omzetinitiatieven wereldwijd. Dhr. Goldstein houdt ook toezicht op het beheer van The Ritz-Carlton & JW Marriott Hotel in L.A. LIVE en de verkoop van de Ritz-Carlton Residences in L.A. LIVE. Dhr. Goldstein behaalde zowel zijn Bachelor's degree in communicatie als zijn MBA aan de Universiteit van Colorado.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Media:
Kekst and Company