NTT DATA richt een Generative AI Talent Development Framework op om wereldwijd om en bij 200.000 werknemers te trainen en 30.000 geschoolde experts te vormen

TOKIO--()--NTT DATA, een internationale leider op gebied van digitale business en IT-services, kondigde vandaag een Generative AI (GenAI) Talent Development Framework aan, dat reeds gelanceerde initiatieven voor training van werknemers versnelt. Dit framework is gestructureerd als een globale standaard met verschillende niveaus GenAI-expertise en is ontworpen om het bedrijf te helpen snel en efficiënt een zeer bekwaam personeelsbestand te cultiveren dat klanten kan helpen om de beste waarde uit GenAI-technologie te halen.

Onder het nieuwe framework streeft NTT DATA naar fundamentele GenAI-training voor alle werknemers van het bedrijf over de hele wereld, zo'n 200.000, certificering van minstens 15.000 GenAI-beoefenaars van hoger niveau tegen het einde van boekjaar 2024, en een verdubbeling van dit aantal tot 30.000 of meer in boekjaar 2026.

NTT DATA Group Corporation
Global Innovation Headquarters