Xsolla onthult COPPA en GDPRkids™ Privacy Assured Parental Controls, waarmee ontwikkelaars conforme direct-to-consumer-strategieën kunnen implementeren

LOS ANGELES--()--Xsolla, een wereldwijd videogamebedrijf, is er trots op om zijn Parental Controls-oplossing te introduceren, nu gecertificeerd met de Children's Online Privacy Protection Rule (COPPA)- en GDPRkids™ Privacy Assured-badges. De verbeterde Parental Controls van Xsolla bieden gameontwikkelaars een geïntegreerde oplossing om jonge gamers te beschermen en ouders in staat te stellen de toegang van hun kinderen tot digitale betalingen te beheren en te controleren, waardoor veilige transacties worden gegarandeerd.

Nu ontwikkelaars direct-to-consumer-strategieën, zoals webwinkels, beginnen te omarmen als aanvulling op platformverkopen, worden ze geconfronteerd met nieuwe uitdagingen op het gebied van naleving. Terwijl platforms veel regelgevingskwesties beheren, moeten games die rechtstreeks aan consumenten worden verkocht, omgaan met complexiteiten waar platforms hen voorheen tegen beschermden. Dit is vooral de afgelopen jaren kritisch geworden, aangezien de Federal Trade Commission (FTC) actie heeft ondernomen tegen verschillende gameontwikkelaars en aanbieders van digitale content vanwege schendingen van de Children's Online Privacy Protection Act (COPPA).

Het naleven van wettelijke normen zoals COPPA en GDPR om te voldoen aan de jurisdictievereisten in elke markt, benadrukt de toenemende vraag naar effectieve oplossingen voor ouderlijk toezicht. Als reactie op de groeiende vraag, met name op platforms waar jongere spelers kwetsbaarder zijn voor buitensporige uitgaven, heeft Xsolla, na zijn partnerschap met PRIVO vorig jaar, een robuuste reeks tools voor ouderlijk toezicht ontwikkeld.

De belangrijkste functies van Xsolla Parental Controls omvatten:

• Leeftijdsbeperking: controleer nauwkeurig de leeftijd van gebruikers om naleving van de regelgeving te garanderen en minderjarigen te beschermen tegen ongeautoriseerde transacties.
  • Toestemming van en meldingen en goedkeuring in real-time voor voogden: laat voogden direct e-mail- of sms-meldingen ontvangen om transacties die door minderjarigen zijn geïnitieerd goed te keuren of af te wijzen, wat zorgt voor een extra beveiligings- en controlelaag.
  • Uitgebreide transactiegeschiedenis: deze optie geeft alle transacties weer in het Xsolla-account van de voogd, wat volledige transparantie en eenvoudig toezicht biedt.
  • Uitgavenlimieten: stel voogden in staat om specifieke uitgavenlimieten en machtigingen voor minderjarigen in te stellen, waardoor de ervaring wordt afgestemd op de behoeften van hun familie.

Anton Zelenin, Chief Product Officer, Fintech bij Xsolla, deelde zijn gedachten over de release: "Wij bij Xsolla zijn van mening dat het creëren van een veilige en beveiligde omgeving voor jonge gamers essentieel is. Onze COPPA-gecertificeerde Parental Controls geeft ouders en ontwikkelaars de mogelijkheid om transparantie en veiligheid te garanderen bij gametransacties. We zetten ons in om ontwikkelaars te helpen voldoen aan de wettelijke vereisten en tegelijkertijd families gemoedsrust te bieden."

De Parental Controls-oplossing van Xsolla stelt gameontwikkelaars in staat om te voldoen aan wereldwijde regelgeving en geeft ouders meer inzicht en controle over in-game transacties. Door deze functie te integreren, pakt Xsolla kritische zorgen aan over het beschermen van kinderen tegen ongeautoriseerde of buitensporige aankopen en creëert het een veiligere gameomgeving voor families wereldwijd.

Ga voor meer informatie over Parental Controls van Xsolla en hoe deze de betalingsbeveiliging en naleving in uw games kan verbeteren naar Xsolla | Xsolla Blog

Over Xsolla

Xsolla is een wereldwijd videogamehandelsbedrijf met een robuuste en krachtige set tools en services die speciaal zijn ontworpen voor de industrie. Sinds de oprichting in 2005 heeft Xsolla duizenden gameontwikkelaars en uitgevers van alle omvang geholpen hun games wereldwijd en op meerdere platforms te financieren, op de markt te brengen, te lanceren en te gelde te maken. Als innovatieve leider in gamehandel is het de missie van Xsolla om de inherente complexiteit van wereldwijde distributie, marketing en monetisatie op te lossen om onze partners te helpen meer geografische gebieden te bereiken, meer inkomsten te genereren en relaties met gamers wereldwijd op te bouwen. Xsolla heeft haar hoofdkantoor en is gevestigd in Los Angeles, Californië, met kantoren in Londen, Berlijn, Seoul, Beijing, Kuala Lumpur, Raleigh, Tokyo, Montreal en steden over de hele wereld. Xsolla ondersteunt toonaangevende gamingpartners zoals Valve, Twitch, Epic Games, Take-Two, KRAFTON, Nexters, NetEase, Playstudios, Playrix, miHoYo, en anderen.

Ga voor meer informatie of leer meer op xsolla.com

Derrick Stembridge
Global Director Public Relations, Xsolla