Owkin kondigt samenwerking met AstraZeneca aan voor de ontwikkeling van een ​​AI gBRCA pre-screeningoplossing voor borstkanker

• De oplossing is gericht op het verbeteren van de identificatie van gBRCA en het toegankelijker maken van nieuwe behandelingsopties
  • De tool wordt ontwikkeld met behulp van hoogwaardige gegevens van meer dan 6500 complete beelden (WSI) van resecties en biopsieën van circa 2000 patiënten, waarvan maximaal de helft de gBRCA-mutatie heeft, om robuuste prestaties in diverse laboratoriumomgevingen te waarborgen

Loading media player...

Owkin and AstraZeneca have announced a partnership to develop an AI-powered tool to pre-screen for gBRCA mutations (gBRCAm) in breast cancer directly from digitized pathology slides in order to streamline testing and make it more accessible to patients.

PARIJS--()--Owkin, het eerste end-to-end AI-biotechbedrijf dat gebruikmaakt van geavanceerde causale AI om nauwkeurige ontdekking, ontwikkeling en diagnostiek van geneesmiddelen mogelijk te maken, kondigt met genoegen een nieuw samenwerkingsverband aan met AstraZeneca, een wereldwijd biofarmaceutisch bedrijf, voor de ontwikkeling van een ​​op AI gebaseerd hulpmiddel voor pre-screening van gBRCA-mutaties (gBRCAm) bij borstkanker, rechtstreeks vanaf gedigitaliseerde pathologieglaasjes.