OptConnect voltooit overname van Capestone om haar wereldwijde connectiviteitoplossingen uit te breiden

Hiermee wordt de armslag binnen Europa uitgebreid en de positie als internationale provider verstevigd

KAYSVILLE, Utah--()--OptConnect, een leider op gebied van beheerde wireless services, maakte vandaag bekend dat het bedrijf het in Nederland gevestigde Capestone heeft overgenomen, een leverancier van 4G en 5G IoT-oplossingen in Europa. De overname van Capestone volgt op de overname van Premier Wireless Solutions en M2M DataGlobal, respectievelijk voltooid in november 2021 en in januari 2024. Samen creëren deze bedrijven een kwaliteitsvol globaal beheerd platform voor wireless connectiviteit op schaal, in staat om klanten in diverse sectoren en behoeften aan oplossingen over de hele wereld te ondersteunen.

De overname van Capestone betekent een aanzienlijke verruiming van de wereldwijde dekking van OptConnect en vergroot het aantal eindmarkten en verticale stromen die de gecombineerde bedrijfsactiviteit kan ondersteunen. Capestone voegt een rijke erfenis van hardwarerelaties toe, samen met een eigen set IoT-software, services en connectiviteit samengebundeld onder het merk Comgate. Wat armslag betreft, is Capestone actief in meer dan 60 landen en ondersteunt het meer dan 1.000 kanaalpartners en ondernemingen.

Capestone, gevestigd in Leiden, in Nederland, is al 15 jaar proactief IoT-oplossingen aan het perfectioneren, waaronder robuuste oplossingen voor mobiel internet, IoT-netwerken en kritieke communicatie binnen diverse sectoren. Hiertoe behoren — maar niet beperkt tot — gezondheidszorg, transport, maritieme sector, bouw, industriële IoT, retail en bewaking. Capestone en OptConnect delen een op de klant gericht model dat connectiviteit vereenvoudigt, terwijl het een ruim aanbod beheerde services verschaft. Dankzij volledig beheerde oplossingen kunnen klanten hun aandacht ten volle wijden aan beslissingen rond hun hoofdactiviteiten in plaats van het beheren van hun cellulaire apparaten. Capestone heeft heel wat relaties met plaatselijke expediteurs om klanten te ondersteunen met een verscheidenheid aan oplossingen en concurrentiële tarievenplannen in Europa en daarbuiten.

In january 2024 nam OptConnect M2M DataGlobal over, waarmee het haar armslag en services naar Latijns-Amerika uitbreidde. Samen bieden OptConnect, M2M DataGlobal en Capestone beheerde wireless services aan meer dan 10.000 unieke klanten over de hele wereld.

“Dit nieuwe partnerschap is een belangrijke stap om onze wereldwijde aanwezigheid te verstevigen,” aldus Chris Baird, CEO van OptConnect. “Met de toevoeging van Capestone kan OptConnect haar capaciteiten voortaan in Europa uitbreiden en wereldwijd vlottere en meer betrouwbare wireless connectiviteitsoplossingen aanbieden. Onze focus blijft klanten sterker maken om hun IoT-doelstellingen te halen, en deze strategische zet verzekert dat we verder waarde en innovatie op wereldschaal kunnen leveren.”

Capestone blijft verder actief onder de naam Capestone in haar Europese hoofdzetel te Leiden, in Nederland. Het bedrijf zal haar activiteiten ook verderzetten in Düsseldorf, in Duitsland, en in Londen, in het Verenigd Koninkrijk. Jos Ouwerkerk blijft algemeen directeur van de bedrijfseenheid Capestone.

“Ons bedrijf heeft altijd prioriteit gegeven aan het leveren van baanbrekende connectiviteitoplossingen om te voldoen aan de evoluerende vragen van onze klanten,” verklaart Jos Ouwerkerk, algemeen directeur van Capestone. “Door de krachten te bundelen met die van OptConnect, breiden we niet alleen onze armslag uit, maar verbeteren we ook ons vermogen om nog meer innovatieve en schaalbare IoT-oplossingen aan te bieden. Dankzij dit partnerschap kunnen we de globale ervaring van OptConnect benutten terwijl we verder de uitzonderlijke service en oplossingen op maat leveren die klanten ondertussen van ons verwachten.”

Voor meer informatie over Capestone gaat u naar https://capestone.com/en/. Voor meer informatie over OptConnect gaat u naar www.optconnect.com.

Over Capestone

Capestone, een bedrijf gevestigd in Leiden, in Nederland, is leverancier van oplossingen voor beheerde connectiviteit en aanverwante hardware voor IoT-applicaties ten dienste van sectoren met grote groei, waaronder de gezondheidszorg, industriële IoT en transport. Capestone is in eerste instantie actief in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland als toonaangevende leverancier van gedifferentieerde connectiviteit die relaties tot stand heeft gebracht met hardwareverdelers van topniveau en internationale expediteurs in Europa.

Over OptConnect

Sinds de beginjaren in 2009 is OptConnect geëvolueerd naar een toonaangevende leverancier van cellulaire connectiviteitservices voor een ruime waaier sectoren en applicaties, waaronder beveiligingssystemen, ATM's, wireless kiosken, micromarkten, intelligente kluizen, digitale bewegwijzering, parkeerplaatsen en mobiliteit, irrigatiesystemen en vele andere M2M-applicaties. Duizenden klanten van over de hele aardbol vertrouwen op OptConnect voor hun aanpak ‘met een eenvoudige knop’, plug&play hardware, beheerde services en klantendienst van wereldklasse.

Mediacontact
Gateway Group