Personio introduceert diverse productinnovaties om HR-teams te ondersteunen

Betere inzichten in medewerkers en prestatiebeoordelingen en aangepaste workflows zorgen voor meer impact door HR-teams

Personio releases a series of advancements to further alleviate the burden of manual and time-intensive administrative tasks for HR teams. (Photo: Business Wire)

Amsterdam--()--Personio, Europa's toonaangevende HR-softwarebedrijf voor kleine en middelgrote bedrijven, komt met een reeks verbeteringen die handmatige en tijdrovende administratieve taken voor HR-teams verlichten, zodat zij vrij zijn om zich te richten op het creëren van impact voor hun organisaties.

Deze innovaties komen op een cruciaal moment: uit Personio's nieuwste onderzoek, Workforce Pulse 2024: Overwin talenttekorten en stimuleer werknemersbetrokkenheid, blijkt dat het behoud van talent de grootste uitdaging wordt die organisaties in het komende jaar moeten aanpakken. Bijna een derde (31%) van de HR-beslissers (HRDM's) koos hiervoor. Dit wordt gevolgd door 29 procent die vindt dat het verbeteren van welzijn een aandachtspunt moet zijn, terwijl 28 procent hetzelfde zegt over het verbeteren van de productiviteit.(¹)

De innovaties die nu zijn aangekondigd helpen HR-teams om deze uitdagingen aan te gaan, met meer functionaliteit in people analytics en aanpasbare prestatiebeoordelingscycli. Daarnaast zijn er nieuwe manieren om sneller maatwerkworkflows te bouwen en te automatiseren.

Maria Angelidou-Smith, Chief Product and Technology Officer bij Personio, zegt: “Begrijpen wat de behoeften van onze klanten zijn en hun uitdagingen oplossen is de nummer één prioriteit van onze productorganisatie. We hebben het altijd als ons doel gezien om de immense druk op HR-teams te verlichten en te stroomlijnen hoe ze hun werk doen. Ik ben er trots op om een reeks nieuwe producten en mogelijkheden te kunnen introduceren op het gebied van people analytics, taakautomatisering, personeelsontwikkeling en meer. Al deze innovaties zorgen ervoor dat HR zich meer kan focussen op het strategische werk dat echt een verschil kan maken voor hun hele organisatie.”

People Analytics: betere data-inzichten

HR-managers worden vaak overweldigd door de vele HR-gegevens die verspreid staan opgeslagen en door systemen die volledig van elkaar gescheiden zijn. Uit het Workforce Pulse onderzoek van Personio blijkt dat 71 procent van de HRDM's het ermee eens is dat HR nu meer datagericht is dan voorheen. Dit maakt het een uitdaging voor HR-teams om bruikbare inzichten te verkrijgen om beslissingen te onderbouwen. Tegelijkertijd kost het combineren van gegevens tijd en kan het zorgen voor een onsamenhangend beeld van HR-gegevens.

Nieuwe functies in People Analytics pakken deze uitdagingen aan om zo datagestuurde besluitvorming mogelijk te maken. Ze zorgen er tevens voor dat het eenvoudiger wordt om data binnen Personio's ecosysteem te gebruiken en om in real-time goed inzicht te krijgen in de status van medewerkers. Met deze productinnovaties kunnen HR-managers bruikbare inzichten halen uit actuele data om strategieën, personeelsprogramma's en -discussies aan te sturen. Daarbij blijft een naadloze consolidatie van HR-gegevens in één betrouwbare bron mogelijk.

Performance & Ontwikkeling: maatwerk processen voor personeelsbeoordelingen

Voor HR-managers is het soms moeilijk om een goed overzicht te krijgen van de belangrijkste prestatiegegevens van medewerkers. Tegelijkertijd wordt het opbouwen van een prestatiegerichte cultuur vaak als een uitdaging ervaren. Dit betekent dat het voeren van beoordelingsgesprekken stress kan opleveren, omdat traditionele beoordelingsprocessen star zijn en vaak geen openhartige feedback toelaten. Terwijl dit juist kan helpen om de prestaties te verbeteren.

Innovaties in Personio Performance & Ontwikkeling maken HR-teams - en managers - effectiever doordat ze nu processen kunnen creëren die optimaal aansluiten op de unieke cultuur van hun organisatie. Dit betekent dat het werk wordt gehalveerd - HR-managers kunnen prestatiecycli flexibel aanpassen, waarbij wijzigingen in de status van medewerkers automatisch worden weergegeven en met één klik worden doorgevoerd. De verbeterde oplossing van Personio voorziet HR van gestructureerde maar flexibele en makkelijk aan te passen processen voor prestatiecycli. Daarnaast krijgen alle stakeholders eenvoudig toegang tot nuttige inzichten, zodat ze betere en snellere beslissingen over talent kunnen nemen.

Workflow automatisering: maatwerk workflows en templates

HR-teams hebben vaak te maken met administratieve overbelasting doordat ze honderden bedrijfsprocessen in gescheiden systemen en teams moeten uitvoeren. Om deze uitdagingen aan te gaan, kunnen HR-teams dankzij nieuwe functies in Personio Workflow automatisering HR-teams zelf de beste bedrijfsprocessen definiëren en op grote schaal uitvoeren.

De nieuwe Workflow automatisering-functies omvatten kant-en-klare templates die veelvoorkomende bedrijfsprocessen standaardiseren met intuïtieve en aanpasbare stappen. Daarnaast biedt Personio een nieuwe functie waarmee HR-teams op maat gemaakte workflows kunnen ontwerpen die aansluiten op hun bedrijfsbehoeften en een dashboard waarmee ze de voortgang van deze workflows kunnen volgen. Binnenkort wordt ook een vernieuwde inbox geïntroduceerd, die kritieke taken uitlicht met alle benodigde details om snel beslissingen te nemen en workflows soepel te laten verlopen.

Deze updates worden geïntroduceerd op een moment waarop nieuwe gegevens van Personio aantonen dat HR-teams die het platform gebruiken een gemiddelde verbetering van 35 procent in productiviteit ervaren en 19 procent besparen op HR-kosten. Organisaties die Personio gebruiken zien ook een gemiddelde maandelijkse toename van 40 procent in tijdsbesparing voor medewerkers, terwijl de tevredenheidsscores van medewerkers met 16 procent verbeteren.(²)

Een compleet overzicht van de nieuwe innovaties van Personio, inclusief demo video's, is te vinden op de website: https://www.personio.nl/whats-new-q3-nl-post//?utm_source=linkedin&utm_medium=post&utm_campaign=WNQ3_execpost

(¹) Personio rapport: ‘Workforce Pulse 2024: Overwin talenttekorten en stimuleer werknemersbetrokkenheid’ (augustus 2024) - http://www.personio.nl/workforce-pulse/

(²) Personio survey : ‘De Kracht van Personio’ (augustus 2024) - https://www.personio.nl/downloads/de-kracht-van-personio/

Over Personio

Personio is het alles-in-één HR-platform dat de kracht van mensen ontsluit voor kleine en middelgrote organisaties. Personio wordt gebruikt door meer dan 12.000 organisaties die samen meer dan 1 miljoen medewerkers beheren. Personio verhoogt de productiviteit van HR-teams, managers en medewerkers door HR-processen en de medewerkerservaring te verbeteren. Personio is de beste keuze voor organisaties die hun HR-platform willen upgraden voor nu en de toekomst.

Voor meer informatie over de producten van Personio of hoe je je kunt aansluiten bij teams in München, London, Madrid, Dublin, Berlijn, Barcelona, New York, Amsterdam en op afstand: www.personio.nl.

Contactpersonen voor de pers:
Personio SE & Co. KG
Fergus Franklin
Senior Communications Manager
E-mail: press@personio.de

Stark Narrative
Personio Persdesk
E-mail: personio@starknarrative.com

Contactpersonen voor de pers:
Personio SE & Co. KG
Fergus Franklin