Belkin International i utställningshall 3.2, monter nr. 210

Belkin presenterar mobila laddningstillbehör för resan, samt nya sätt att skydda och ansluta enheter (Photo: Business Wire)

LOS ANGELES--()--Belkin, ett ledande varumärke inom konsumentelektronik i över 40 år, presenterade idag 11 nya produkter för resan i sin mobila resekategori, likväl som lösningar för att möjliggöra mer flexibla alternativ för att arbeta på resan. De nya produkterna, som konstruerats i företagets egna laboratorium i Kalifornien, understryker Belkins innovation, kvalitet och engagemang i att tillverka produkter som konsumenter behöver. Alla nya produkter är tillverkade av konsumentåtervunnen (PCR) plast i linje med företagets engagemang i att hitta fler miljöansvariga sätt att tillverka produkter.

Belkin International finns på IFA-mässan, utställningshall 3.2, monter nr. 210.

Hopfällbara trådlösa laddare med Qi2

BoostCharge magnetisk hopfällbar laddare

Det hopfällbara stället är kompakt och redo för resan. Dess kraftfulla magnetiska anslutning håller fast enheten på laddningsstället och ger 15 W snabb trådlös laddning till iPhone och andra enheter med Qi2. Magneterna håller fast telefonen både vertikalt och horisontellt för handsfree-användning. Använd den upphöjda, anpassningsbara positionen för att bläddra eller titta, och stöd för funktionen Standby-läge för användare av iPhone. Det finns i två versioner: den fristående laddar endast telefonen; 2-i-1 versionen laddar telefon och hörlurar. Strömförsörjning på 20 W och kabel för USB-C medföljer. Förstklassiga material inkluderar en telefonplatta med mjuk känsla, halkfri sockel och en tålig konstruktion med gångjärn.

Pris: 44,99 $/39,99 £/44,99 € till 69,99 $/59,99 £/69,99 €
Tillgänglighet: Den fristående versionen kommer i september 2024; 2-i-1 versonen finns nu på belkin.com och är tillgänglig från hösten 2024 hos utvalda återförsäljare i hela världen.

BoostCharge 3-i-1 magnetisk hopfällbar laddare

Ladda alla dina viktiga saker med den hopfällbara 3-i-1 laddaren. Den är både bärbar och har anpassningsbara laddningsvinklar, ger 15 W snabb trådlös laddning för enheter med iPhone eller Qi2, 5 W för Apple Watch och 5 W för hörlurar. Låt den ligga plant om den används som en platta. Om du föredrar ett ställ, så är plattan enkel att lyfta och hålla stadigt. Fäll ihop den för säker transport när det är dags att packa undan den.

Pris: 99,99 $/99,99 £/99,99 €
Tillgänglighet: Finns nu på belkin.com och utvalda återförsäljare i hela världen.

BoostCharge Pro trådlös magnetisk reseplatta

Resenärens bästa vän. Finns i både 2-i-1 och 3-i-1 versioner, använd den som en platta eller fäll upp den till ett ställ. Den ger 15 W snabb trådlös laddning för din iPhone eller enhet med Qi2, 5 W för din Apple Watch samt 5 W för dina hörlurar. Magnetisk Qi2-teknik innebär att telefonen sitter ordentligt fast, optimerar energiförbrukningen och skyddar batteriets livslängd i din enhet.

Pris: 119 $/109 £/119 € till 129,99 $ /119,99 £/129,99 €
Tillgänglighet: Kommer under hösten 2024 till belkin.com och utvalda återförsäljare i hela världen.

Powerbanks med hög kapacitet

BoostCharge Powerbank 10K med inbyggd kabel

Den här kompakta powerbanken med 10K gör laddningen enkel. Ladda en smartphone med USB-C, hörlurar eller table, med inbyggd PD PPS. Den har ett alternativ för att dela strömmen och ladda flera enheter samtidigt. Finns i svart, blått, rosa och vitt (exklusivt för MEA).

Pris: 39,99 $/24,99 £/29,99 €

BoostCharge Pro powerbank 20K med tre portar för laptops

Den här powerbanken på 65 W levereras med inbyggd 20K batterikapacitet, tillräckligt för att ladda en laptop, MacBook eller smartphone snabbt och säkert. Dess fullfärgsdisplay visar batteristatus för att enkelt övervaka den återstående laddningen och effektivt hantera strömbehoven för alla enheter. Alternativ för 65 W PD via en USB-C anslutning eller dela strömmen via två USB-C och en USB-A anslutning, för att ladda tre enheter samtidigt.

Pris: 89,99 $/79,99 £/89,99 €
Tillgänglighet: Finns nu på belkin.com och belkin.com/uk, och kommer inom kort till utvalda återförsäljare i hela världen.

Mer ansvarsfullt tillverkade kablar

BoostCharge 2-i-1 kabel för USB-C och Lightning

Ladda befintliga och framtida enheter med den här 2-i-1 kabeln. Kabeln, som är MFi- och USB-IF certifierad och testad för över 30 000 böjningar och över 10 000 anslutningar, ger upp till 60 W effekt för alla USB-C eller Lightning-enheter. Den har en inbyggd utbytbar Lightning-anslutning så att användare enkelt kan växla mellan sina laddningsbehov. En smidig kabelrem håller ordning och skyddar den från trassel. Den yttre manteln är tillverkad av 100 % konsumentåtervunnen polyester, som certifierats av Global Recycled Standard (GRS), kabeländen och de interna mantlarna är tillverkade av 50 % GRS-certifierad konsumentåtervunnen termoplast.

Det här är en del av pågående övergång från våra PVC- och flätade PVC-material till konsumentåtervunna material.

Pris: 24,99 $/19,99 £/24,99 €
Tillgänglighet: Kommer hösten 204 till utvalda återförsäljare i hela världen

Bärbara tangentbord för arbete på resan

Pro Keyboard-fodralsortiment

Belkin Pro Keyboard-fodral gör det enkelt att arbeta överallt. Vårt bakgrundsbelysta Bluetooth-tangentbord sammankopplas enkelt med din iPad för att ge dig enkelheten med ett externt tangentbord och det ökade skyddet hos ett skyddsfodral. Utsidan av förstklassigt konstläder skyddar din enhet, medan en mjuk, halkfri insida skyddar din skärm från repor. Väckning/avstängning sker automatiskt vid öppning, och den har stor musplatta där du kan klicka var som helst. Dess batteri med lång batteritid (mellan 460-600mAh) laddas oberoende av din iPad.

• Tangentbordsfodral Everyday med stativ för iPad Air 10,9" och iPad Pro 11" 99,99 £/109,99 €
  • Tangentbordsfodral Pro med magnetiskt stativ för iPad Air 10,9" och iPad Pro 11" 139,99 £/149,99 €
  • Tangentbordsfodral Pro med magnetiskt stativ för iPad Pro 12,9" 189,99 £/199,99 €

Tillgänglighet: Finns nu på belkin.com/uk, belkin.com/de och Belkins återförsäljare inom EMEA.

Mediapaket finns för nedladdning HÄR.

Om Belkin

Belkin är en ledande tillverkare av tillbehör med huvudkontor i Kalifornien, som levererat prisbelönade produkter inom ström, skydd, produktivitet, anslutningar och ljud under de senaste 40 åren. Belkin, vars produkter designas och konstrueras i södra Kalifornien och säljs i mer än 100 länder i världen, har bibehållit sitt ständiga fokus på forskning och utveckling, samhälle, utbildning, hållbarhet, och inte minst, de människor de betjänar. Från vår blygsamma start i ett garage i södra Kalifornien 1983, har Belkin blivit ett mångsidigt, globalt teknikföretag. Vi är för alltid inspirerade av den planet vi bor på, och kopplingen mellan människor och teknik.

För mediaförfrågningar:

Jen Wei