Gcore haalt $60 miljoen op in een financiering van Serie A om AI-innovatie en wereldwijde uitbreiding te bevorderen

Gcore, the global edge AI, cloud, network, and security solutions provider (Graphic: Business Wire)

LUXEMBURG--()--Gcore, de internationale leverancier van edge AI-, cloud-, netwerk en securityoplossingen, maakte vandaag bekend dat het $60 miljoen heeft opgehaald in een financiering van Serie A bij institutionele en strategische investeerders. Onder leiding van Wargaming, en met deelname van Constructor Capital en Han River Partners, markeert dit de eerste externe kapitaalverhoging van het bedrijf sinds de oprichting meer dan 10 jaar geleden. Het geld wordt strategisch geïnvesteerd in Gcore’s technologie en platform, met inbegrip van baanbrekende AI-servers gevoed door NVIDIA GPU's, om innovaties op basis van AI te bevorderen. Deze investering getuigt van het engagement van Gcore om geavanceerde edge AI-oplossingen te bieden die cloudresource-efficiëntie verbeteren en gegevenssoevereiniteit verzekeren.

Perscontact Gcore
pr@gcore.com