Xsolla neemt LFG over om gamingconnectiviteit en -handel te verbeteren

Strategische overname gericht op het versterken van makers en het vergroten van gebruikersbetrokkenheid op alle platforms

LOS ANGELES--()--Xsolla, een wereldwijd videogamehandelsbedrijf, kondigt de overname aan van LF.Group, een leider in digitale oplossingen voor gaming-communities. Deze strategische samenwerking staat op het punt om de manier waarop ontwikkelaars verbinding maken met hun publiek en transacties beheren op verschillende platforms te transformeren, door geavanceerde technologie te integreren om de ervaring van makers en gamers te verbeteren.

De president van Xsolla, David Stelzer, verklaarde: "Investeren in technologie en voorzien in innovatieve oplossingen die de game-ervaring voor ontwikkelaars verbeteren, staan centraal in onze strategie. Deze overname zal onze mogelijkheden aanzienlijk verrijken door de technologische sterke punten van LF.Group op te nemen in ons handelskader."

LF.Group is van vitaal belang voor oplossingen voor spelerconnectiviteit/gamerconnectiviteit, voornamelijk via zijn geavanceerde Discord-bottechnologie, die de sleutel is tot deze overname. Deze technologie faciliteert verbeterde interacties en transacties binnen gaming-communities, wat aansluit bij Xsolla's strategie om gameontwikkelaars en -uitgevers te ondersteunen bij het effectief genereren van inkomsten voor hun content.

Alexey Moiseenkov, CEO & medeoprichter van LF.Group, benadrukte de gedeelde doelen van de overname. "We zijn verheugd om onze technologie en visie naar Xsolla te brengen. Samen streven we ernaar om een meer verbonden en transactievriendelijke gamingomgeving te creëren, die verder gaat dan traditionele platforms en grote berichtenservices zoals WhatsApp omvat."

De samenwerking zal zich richten op Xsolla's handelsoplossing, Xsolla Mall. Deze oplossing faciliteert de distributie van gamecontent via custom-branded shops van influencers en direct-to-consumer stores. Het doel is om het influencer-acquisitienetwerk uit te breiden en de distributie van virtuele items en gamesleutels wereldwijd te vergroten. Naarmate de integratie vordert, zijn beide bedrijven toegewijd om zich te richten op de eindgebruikerservaring, om ervoor te zorgen dat de ontwikkelde innovaties impactvol en gebruiksvriendelijk zijn.

Ga voor meer informatie over de overname naar: xsolla.pro/lfg.

Over Xsolla

Xsolla is een wereldwijd videogamehandelsbedrijf met een robuuste en krachtige set tools en services die speciaal voor de industrie zijn ontworpen. Sinds de oprichting in 2005 heeft Xsolla duizenden gameontwikkelaars en -uitgevers van alle groottes geholpen met het financieren, op de markt brengen en lanceren van en genereren van inkomsten voor hun games wereldwijd en op meerdere platforms. Als innovatieve leider in gamehandel is het de missie van Xsolla om de inherente complexiteit van wereldwijde distributie, marketing en monetisering op te lossen zodat onze partners geholpen worden meer geografische gebieden te bereiken, meer inkomsten te genereren en relaties met gamers wereldwijd op te bouwen. Xsolla heeft zijn hoofdkantoor en is gevestigd in Los Angeles, Californië, met kantoren in Londen, Berlijn, Seoul, Beijing, Kuala Lumpur, Raleigh, Tokyo en steden over de hele wereld. Xsolla biedt ondersteuning aan grote gametitels zoals Valve, Twitch, Epic Games, Take-Two, KRAFTON, Nexters, NetEase, Playstudios, Playrix, miHoYo en meer.

Ga voor meer informatie naar: xsolla.com.

Over LF.GROUP

LF.Group ontwikkelt een toolkit met een webplatform, een LFG-bot in Discord en een mobiele app. Al deze tools dienen één doel: de eenvoudigste manier creëren om in contact te komen met andere gamers met hetzelfde vaardigheidsniveau en dezelfde interesses. Ongeacht welke games je het meest speelt, sommige games passen perfect bij jouw tijdslots en in-game doelen. LFG-tools ondersteunen al deze criteria en nog veel meer.

Derrick Stembridge
Global Director Public Relations, Xsolla