Xsolla stimuleert aanwezig betalingsverkeer in Azië met nieuwe partnerschappen, gericht op lokale gamermarkten

Groter gamebereik en aansturing van de verkoop via gelokaliseerde betaalkanalen in de Filipijnen, Singapore, Hongkong en Pakistan

LOS ANGELES--()--Xsolla, een wereldwijd videogamehandelsbedrijf, kondigt aan dat het zijn betaaloplossing verder uitbreidt in Zuidoost-Azië, Oost-Azië en de Pacific-markten. De toetreding tot de markten ontsluit nieuwe gebieden en optimaliseert bestaande betalingskanalen voor de belangrijkste gameregio wereldwijd, die 46% van de wereldwijde game-inkomsten vertegenwoordigt. Xsolla vergroot zijn betaaloplossing door Maya, PayNow, WeChat Pay HK, JazzCash en Easypaisa te integreren voor ontwikkelaars van videogames en gamers in de Filipijnen, Singapore, Hongkong en Pakistan. Met deze uitbreiding kunnen gameontwikkelaars meer dan 76 miljoen gamers in deze markten bereiken en hun conversie verhogen via gelokaliseerde betalingsinterfaces en lokale verwerking.

Maya is de snelst groeiende digitale bank in de Filipijnen. Het is de best beoordeelde app voor consumentenfinanciering in de Google Play Store en Apple Store. PayNow in Singapore is een realtime betaalkanaal dat universeel toegankelijk is via zijn brede netwerk van banken, strenge veiligheidsmaatregelen en verbeterde betaalconnectiviteit voor meer dan 5 miljoen gebruikers. JazzCash en Easypaisa zijn de grootste digitale apps van Pakistan en bedienen jaarlijks respectievelijk meer dan 18 miljoen en 15 miljoen gebruikers. WeChat Pay HK is een handig mobiel betaalkanaal dat wordt omarmd door meer dan 1 miljoen online en offline handelaren in Hong Kong en daarbuiten. Het biedt zijn diensten aan 5 miljoen inwoners.

Voor grote en kleine game-uitgevers die internationaal willen groeien - met name in Zuidoost-Azië, Oost-Azië en de regio's in de Stille Oceaan - biedt deze nieuwe stap van Xsolla een bron van onschatbare waarde: niet alleen toegang tot geavanceerde technologie en lokale betaaloplossingen, maar ook tot diepgaande marktinzichten die het resultaat zijn van nauwe samenwerking met lokale experts uit de sector.

David Stelzer, president van Xsolla: "We ontsluiten de toegang tot vijf nieuwe betaalkanalen in vier snelgroeiende markten in Zuidoost-Azië, Oost-Azië en de Pacific. Hiermee kunnen gameontwikkelaars de tools in handen krijgen om meer gamers te bereiken, hun conversie te verbeteren en hun inkomsten te verhogen. Deze markten groeien sneller dan het wereldwijde gemiddelde, met een jaarlijkse groei van 9,47% vergeleken met een wereldwijde groei van 8,76%.

Deze vooral jongere gamers, met 54% van de wereldwijde spelers in de APAC-regio, profiteren van een hoge mobiele penetratiegraad: 80,5% in Pakistan en meer dan 140% in de andere drie landen, ver boven het wereldwijde gemiddelde van 69% in 2023. Door ons aanbod van lokale betaalmethoden zoals Maya, PayNow, WeChat Pay HK, JazzCash en Easypaisa, maken we het ontwikkelaars makkelijker om hun games te gelde te maken in een van de snelst groeiende gamingregio's ter wereld."

De betaaloplossing van Xsolla biedt een wereldwijd bereik met meer dan 700 betaalmethoden via een zeer aanpasbare multiplatformkassa. De keuze is veel uitgebreider dan de meeste betaaloplossingen in de sector. Deze groei is bedoeld om ontwikkelaars te helpen hun games wereldwijd te monetariseren en te distribueren en tegelijkertijd een geloofwaardige lokale aanwezigheid in Azië op te bouwen.

Ga voor meer informatie over Betalingen in Azië naar xsolla.pro/payments-in-asia of neem contact op met het strategische partnerschapsteam van Xsolla.

Over Xsolla

Xsolla is een wereldwijd videogamehandelsbedrijf met een robuuste en krachtige reeks tools en services die speciaal voor de industrie zijn ontworpen. Sinds de oprichting in 2005 heeft Xsolla duizenden gameontwikkelaars en uitgevers van alle omvang geholpen hun games wereldwijd en op meerdere platforms te financieren, op de markt te brengen, te lanceren en te gelde te maken. Als innovatieve leider in gamehandel is het de missie van Xsolla om de inherente complexiteit van wereldwijde distributie, marketing en inkomstengeneratie op te lossen om onze partners te helpen meer regio's te bereiken, meer inkomsten te genereren en relaties met gamers over de hele wereld op te bouwen. Met het hoofdkantoor en de vestiging in Los Angeles, Californië, en met kantoren in Montreal, Londen, Berlijn, Peking, Guangzhou, Seoul, Tokyo, Kuala Lumpur, Raleigh en steden over de hele wereld, biedt Xsolla ondersteuning aan grote gametitels zoals Valve, Take-Two, KRAFTON, Nexters, NetEase, Playstudios, Playrix, miHoYo en meer.

Ga voor meer informatie of om meer te lezen naar: xsolla.com

Derrick Stembridge
Global Director of Public Relations, Xsolla