nShift: leveringen maken het verschil voor GenZ-shoppers

Nu onderzoek uitwijst dat jonge shoppers de leeftijdsgroep is die hun online winkelmandje met de grootste waarschijnlijkheid achterlaat wegens gebrek aan geschikte leveringsopties, kan een nieuwe nShift-gids retailers helpen om leveringen te maximaliseren als drijvende kracht voor de groei van hun activiteiten

LONDEN--()--Wat jonge shoppers betreft (GenZ en jongeren geboren aan het begin van dit millennium), schuilt de sleutel tot het succes van e-commerce in de leveringservaring. Dit is de belangrijkste conclusie uit nieuw onderzoek gevoerd door nShift, wereldleider op gebied van DMXM (delivery & experience management).

De enquête, die in samenwerking met Retail Week werd gevoerd, stelde vast dat 25-34-jarigen de leeftijdsgroep is die hun online winkelmandje met de grootste waarschijnlijkheid achterlaat wegens gebrek aan geschikte leveringsopties. Verder werd ook vastgesteld dat keuze en gebruiksgemak van cruciaal belang zijn. Bijna driekwart (71%) van de 25- tot 34-jarigen gaven aan dat de datum en het tijdstip van de levering kiezen belangrijk is, in vergelijking met slechts 53% van de shoppers ouder dan 55 jaar. Wat leveringsopties betreft, zijn 25-34-jarigen de leeftijdsgroep die het meest houdt van click & collect1.

De gids van nShift, getiteld 'Beyond the box: Turning deliveries into a business-building experience', legt uit hoe de leveringservaring als platform kan dienen voor bedrijfsgroei, klantenwerving en het genereren van omzet. De gids, die u kunt downloaden, definieert niet alleen hoe een geweldige leveringservaring in elkaar zit, maar ook, en dat is eigenlijk belangrijker, wat retailers moeten doen om die ervaring te verwezenlijken.

“Jonge klanten zijn niet alleen maar een cruciaal segment van de e-commercemarkt van vandaag: zij zijn de klanten van morgen. Het is van vitaal belang dat retailers hun behoeften begrijpen en een ervaring creëren die opbrengt voor vandaag en blijft voortduren voor de toekomst,” aldus Sean Sherwin-Smith, Productdirecteur na verkoop van nShift. “Leveringen creëren kansen om de bedrijfsactiviteiten te laten groeien. De verzending correct invullen vergroot conversies bij de checkout en bouwt klantengetrouwheid op. Het kan ook de kosten verminderen en de marges beschermen, bijvoorbeeld door het retourproces te stroomlijnen en omzetbeschermend inruilen aan te moedigen. Deze winnende formule toepassen hangt af van nauwe, effectieve samenwerking tussen de e-commerce van retailers en logistieke teams.”

DMXM – een geïntegreerde benadering die leveringsbeheer en de ervaring na de aankoop combineert – bevat de sleutels om retailers te helpen zich te onderscheiden van de steeds groter wordende menigte die e-commerce aanbiedt. DMXM stelt retailers in staat om:

• Buiten de grenzen te groeien – met een aanbod van meer dan 1000 expediteurs, stelt nShift retailers in staat om internationaal uit te breiden en klanten bij de checkout meer leveringskeuze te bieden. Dit vergroot de conversiepercentages
  • Elke fase van het klantentraject te verbinden, door bij de checkout geschikte leveringsopties (inclusief populaire nul-uitstoot leveringen en pick-up, drop-off leveringen), een onberispelijke trackingervaring en eenvoudige retours aan te bieden, die het behoud van de omzet maximaliseren
  • E-commerce op basis van strikte gegevens mogelijk te maken, door gegevens van expediteurs, logistieke diensten en andere bedrijfssystemen te combineren. DMXM brengt deze informatie samen om retailers te helpen scherpere klanteninzichten te verwerven, interne silo's neer te halen en operationele efficiëntie aan te zwengelen
  • Het beter te doen dan de concurrenten – hetzij door klanten op nieuwe manieren te boeien, of door de doorvoer van leveringen en het invullen van teams te verbeteren. nShift helpt retailers om de anderen een stap voor te blijven door vijf keer meer tijd in R&D te investeren dan haar belangrijkste concurrenten

U kunt de gids ‘Beyond the box: Turning deliveries into a business-building experience’ via de website van nShift downloaden.

Meer informatie vindt u op: www.nshift.com

Over nShift

Het platform voor leverings- en ervaringsbeheer van nShift ligt aan de grondslag van het succes van e-commerce. Groei buiten de grenzen dankzij constante innovatie en ’s werelds grootste expediteursnetwerk. Bouw klantengetrouwheid op aan de hand van end-to-end tools die de ervaring verbeteren. Voeg gegevens samen in bruikbare inzichten die processen verbinden en optimaliseren. Maak met nShift van uw levering de vitale link tussen uw merk en uw klanten.

nShift. Maak u minder zorgen. Verzend intelligenter. www.nshift.com

1 https://www.retail-week.com/shopper-unlocked-report