Roemeens nutsbedrijf pakt waterverlies aan met geavanceerde gegevensanalyse

ApaVital S.A. optimaliseert 4.000 kilometer pijpleiding om de watervoorziening voor 500.000 mensen in Iasi te beschermen

WASHINGTON--()--Een Roemeens waterbedrijf gebruikt geavanceerde analyses om zijn infrastructuur te transformeren en waterverliezen in real time aan te pakken. ApaVital S.A. bedient meer dan een half miljoen mensen in de regio Iasi en gaat intelligente software voor gegevensintegratie toepassen om zijn netwerk te optimaliseren. Het wil hiermee lekken ontdekken en voorkomen en zo een duurzamere watervoorziening voor zijn gemeenschappen garanderen.

In Roemeniƫ gaat door lekken ongeveer 41% van het water verloren voordat het de consument bereikt.1 Om dit probleem aan te pakken in de aanloop naar de nieuwe lekkagedrempels die zijn opgelegd door de herziene Europese drinkwaterrichtlijn, implementeert ApaVital Xylem Vue powered by GoAigua, een geavanceerd software- en analyseplatform van Xylem (NYSE: XYL), wereldwijd leider op het gebied van watertechnologie.

Houston Spencer
Houston.Spencer@xylem.com