Xsolla lanceert bekroonde back-endoplossing met platformonafhankelijke game-ondersteuning voor de volgende generatie consoles

Ontwikkelingsefficiëntie optimaliseren: maatoplossingen voor naadloze integratie met de belangrijkste gamingplatforms

LOS ANGELES--()--Xsolla, een wereldwijd videogamehandelsbedrijf, kondigt de lancering aan van Xsolla Backend, een innovatieve oplossing die is ontworpen om ontwikkelaars van elke omvang, met name indie- en middelgrote teams, te helpen bij het werken op verschillende gameplatforms. Xsolla Backend maakt hun games toegankelijker want ontwikkelaars kunnen hun publiek nu op alle platforms verenigen: pc, console, mobiel en het web. Dit biedt een oplossing voor het gefragmenteerde publiek dat bij de meeste games te zien is. Ontwikkelaars kunnen nu kosten besparen en zich beter concentreren op de groei van hun gamebedrijf.

Xsolla Backend biedt ontwikkelaars een schaalbare en betaalbare oplossing om de functionaliteit van games en het engagement van spelers op alle technologieplatforms te verbeteren. Dit omvat gestroomlijnd accountbeheer, efficiënte matchmaking, dynamische questing-systemen en robuuste cross-play en multiplayer-functionaliteiten. Deze functies zorgen voor een meer verbonden en meeslepende game-ervaring, waardoor ontwikkelaars zich meer kunnen richten op de creatieve aspecten van game-ontwikkeling terwijl de technische complexiteit tot een minimum wordt beperkt. De verticaal geïntegreerde oplossing maakt cross-play en cross-pay op alle platforms mogelijk en is naadloos geïntegreerd met Xsolla's gamecommerce-oplossingen.

Jean-Philippe Steinmetz, hoofd van Xsolla Backend, zegt: "Met Xsolla Backend democratiseren we de backendtechnologie en hebben ontwikkelaars van klein tot groot toegang tot de geavanceerde tools die ze nodig hebben om meeslepende, game-ervaringen te creëren."

Xsolla Backend is na de strategische overname van de bekroonde AcceleratXR-technologie in 2023 ontworpen om te voldoen aan de meeste backend-gamebehoeften vanaf het begin af aan. Ontwikkelaars hebben nu een grotere flexibiliteit en kunnen de game naar wens aanpassen. Het platform werkt op basis van een no-upfront tariefmodel, waarbij slechts 5% royalty's in rekening worden gebracht, inclusief backend hosting. Dit maakt het voor ontwikkelaars van elke omvang financieel toegankelijk en voordelig.

Met meer dan 30 actieve partners en meer dan tien projecten in ontwikkeling blijkt Xsolla Backend een game-changer in de industrie te zijn. Ontwikkelaars die Xsolla Backend zelf willen ervaren, kunnen het platform demonstreren op de Gamescom in Keulen in augustus.

David Stelzer, president van Xsolla: "Ons bedrijfsmodel en robuuste platformontwerp brengen ons succes op één lijn met dat van onze partners. Xsolla Backend is niet alleen technologie, maar een partnerschap dat meegroeit met ontwikkelaars, ondersteund door voortdurende verbeteringen en een roadmap vol krachtige updates."

Later dit jaar introduceert Xsolla Backend nieuwe SDK's voor platforms als Microsoft Xbox en Sony PlayStation, wat onze ondersteuning voor de belangrijkste gamesystemen nog verder verbetert. De uitbreiding omvat ook een zelfbedieningsportal, sociale launcher en updates voor de beheerconsole voor efficiënter gamebeheer. Ontwikkelaars kunnen zich ook verheugen op de integratie van Xsolla Payment Systems. Allemaal voldoen zij aan de voorschriften van de sector, en verzekeren de naleving van de regelgeving door Xsolla. Aanvullende updates bevatten een partysysteem, verzamelobjecten, toernooisystemen, lootboxes en voicechat voor meerdere spelers, waarmee de game-ervaring nog verder wordt verrijkt en naleving van de regels wordt gewaarborgd.

Ga voor meer informatie over Xsolla Backend of om u aan te melden naar xsolla.pro/xbe en Discord: xsolla.pro/xbe-discord

Over Xsolla

Xsolla is een wereldwijd videogamehandelsbedrijf met een robuuste en krachtige reeks tools en services die speciaal voor de industrie zijn ontworpen. Sinds de oprichting in 2005 heeft Xsolla duizenden gameontwikkelaars en uitgevers van alle omvang geholpen hun games wereldwijd en op meerdere platforms te financieren, op de markt te brengen, te lanceren en te gelde te maken. Als innovatieve leider in gamehandel is het de missie van Xsolla om de inherente complexiteit van wereldwijde distributie, marketing en inkomstengeneratie op te lossen om onze partners te helpen meer regio's te bereiken, meer inkomsten te genereren en relaties met gamers over de hele wereld op te bouwen. Met het hoofdkantoor en de vestiging in Los Angeles, Californië, en met kantoren in Montreal, Londen, Berlijn, Peking, Guangzhou, Seoul, Tokyo, Kuala Lumpur, Raleigh en steden over de hele wereld, biedt Xsolla ondersteuning aan grote gametitels zoals Valve, Take-Two, KRAFTON, Nexters, NetEase, Playstudios, Playrix, miHoYo en meer.

Ga voor meer informatie of om meer te lezen naar: xsolla.com

Derrick Stembridge
Global Director of Public Relations, Xsolla