Suzano gaat akkoord met de aankoop van twee industriële faciliteiten van Pactiv Evergreen in de VS ter waarde van USD 110 miljoen

SÃO PAULO--()--Suzano, 's werelds grootste pulpproducent, heeft de overname bekendgemaakt van industriële bedrijfsmiddelen van Pactiv Evergreen in de Verenigde Staten. Hiermee zal het bedrijf haar activiteiten in Noord-Amerika uitbreiden en haar intrede doen in het segment consumenten- en foodserviceverpakkingen in de regio. De transactie heeft een waarde van USD 110 miljoen en omvat twee fabrieken in Pine Bluff, Arkansas en Waynesville, North Carolina, die karton voor vloeistofverpakkingen en cupstock produceren.

Onder voorbehoud van de definitieve goedkeuring door de toezichthoudende instanties die later dit jaar wordt verwacht, zullen deze bedrijfsmiddelen jaarlijks circa 420.000 ton aan geïntegreerd karton toevoegen aan de productiecapaciteit van Suzano.

Hawthorn Advisors
suzano@hawthornadvisors.com