AGCO Power opent laboratorium voor schone energie in Finland

Toonaangevende internationale fabrikant van motoren voor landbouw- en andere machines innoveert om koolstofarme en koolstofvrije oplossingen voor de landbouw te realiseren

AGCO Power's Director of Engineering Kari Aaltonen in front of a hydrogen combustion engine in the new Clean Energy Laboratory. (Photo: Business Wire)

NOKIA, Finland--()--AGCO (NYSE: AGCO), een wereldwijd toonaangevend bedrijf op het gebied van het ontwerp, de productie en distributie van landbouwmachines en precisietechnologie voor de landbouw, en haar dochteronderneming AGCO Power, hebben vandaag de opening bekendgemaakt van het eerste laboratorium voor schone energie van het bedrijf. Het laboratorium is onderdeel van een investering van EUR 70 miljoen (circa USD 77 miljoen) in de Linnavuori-fabriek in Nokia voor het ontwikkeling en testen van innovatieve, duurzame oplossingen voor accu's en aandrijvingen voor landbouwmachines.

Het team van wetenschappers en ingenieurs van Linnavuori ontwikkelt hypermoderne motoren van de volgende generatie die worden aangedreven door koolstofarme of koolstofvrije elektriciteit en alternatieve brandstoffen, zoals waterstof en methanol, om te helpen de uitstoot in de landbouw wereldwijd te minimaliseren.

AGCO Power Inc.
Vilja Pylsy