Takeda kondigt nieuwe benoemingen van bestuurders aan

OSAKA, Japan--()--Takeda (TOKYO:4502/NYSE:TAK) heeft nieuwe benoemingen van bestuurders aangekondigd, zoals bepaald tijdens de vergadering van de Raad van Bestuur en tijdens de vergadering van de Audit & Supervisory Committee, die doorgingen na de 148e algemene vergadering van aandeelhouders die vandaag in Osaka werd gehouden.

Takeda's Raad van Bestuur telt 11 leden die als externe bestuurders optreden op een totaal van 14 leden, wat helpt om transparantie en objectiviteit te verzekeren. Een externe bestuurder zal het voorzitterschap van de Raad van Bestuur verder waarnemen. Het Audit & Supervisory Committee, het Nomination Committee en het Compensation Committee zullen uitsluitend uit externe bestuurders bestaan, met inbegrip van hun respectievelijke voorzitters.

Takeda besteedt grote waarde aan een sterk, onafhankelijk bewind en de Raad van Bestuur helpt te verzekeren dat alle beslissingen en acties in het belang zijn van de mondiale belanghebbenden en afgestemd op de waarden van het bedrijf.

Mediacontact:
Japanse media