Cognigy haalt 100 miljoen dollar op dankzij het grote vertrouwen van grote ondernemingsmerken in zijn AI Agent-team

Serie C-financieringsronde geleid door Eurazeo Growth zullen het onderzoek en de ontwikkeling op het gebied van AI-automatisering en wereldwijde expansie versnellen

Cognigy has raised $100 million in Series C funding, which will accelerate its mission to deliver AI-first customer service at scale. The company was founded in 2016 by (from left to right) Benjamin Mayr, Philipp Heltewig and Sascha Poggemann. More than 1,000 brands worldwide rely on Cognigy’s AI platform to deliver exceptional customer service. (Photo: Business Wire)

DÜSSELDORF, Duitsland & SAN FRANCISCO--()--Cognigy, een wereldwijde leider in AI-first klantenserviceautomatisering, heeft vandaag aangekondigd dat het 100 miljoen dollar heeft opgehaald in een Serie C-financiering. De ronde werd geleid door Eurazeo Growth, met deelname van onder andere bestaande investeerders Insight Partners, DTCP en DN Capital. Met de nieuwe financiering legt Cognigy de lat hoger om AI-first klantenservice op schaal te leveren.

Cognigy biedt een marktleidend AI-platform op bedrijfsniveau voor het bouwen, bedienen en analyseren van geavanceerde AI Agent-teams. Zijn uitmuntende klantenservice maakt dat vandaag de dag veel grote merken, waaronder Lufthansa Group, Virgin Pulse, Frontier Airlines, Bosch, Toyota, TechStyle Fashion Group en Mercedes-Benz, een groot vertrouwen in het bedrijf stellen.

Mediacontact:
Stephanie Olsen