Visa geeft 10 miljardste token uit en genereert daarmee wereldwijd $ 40 miljard aan de groei van e-commerce

• Betalingen met tokens hebben het afgelopen jaar 650 miljoen dollar aan fraude bespaard.
  • Onlangs onthulde Visa datatokens geven gebruikers meer controle over hun gegevens en zorgen voor naadloze AI-gestuurde winkelervaringen.

Loading media player...

Visa announces it has issued more 10 billion tokens since the technology was launched in 2014.

SAN FRANCISCO--()--Visa kondigde vandaag een belangrijke mijlpaal aan die werd bereikt door haar tokenization-technologie. Het bedrijf deelde mee dat Visa-tokens het afgelopen jaar meer dan 40 miljard dollar1 aan extra inkomsten uit e-commerce hebben gegenereerd voor bedrijven wereldwijd en 650 miljoen dollar aan fraude hebben bespaard.2 Visa kondigde ook aan dat het meer dan 10 miljard tokens heeft uitgegeven sinds de lancering van de technologie in 2014.

In de afgelopen 10 jaar heeft Visa de veiligheid in het hele betalingsecosysteem verder verbeterd door middel van tokenization - een technologie waarmee gevoelige persoonsgegevens worden vervangen door een cryptografische sleutel die gevoelige betalingsgegevens verbergt.

Meg Omecene
momecene@visa.com