ees Europe: batterijopslag – powerbanks voor de energietransitie

Innovations in the field of large-scale storage can be seen at this year’s ees Europe. (Photo: Business Wire)

MÜNCHEN & PFORZHEIM, Duitsland--()--Batterijopslag is bloeiend. Volgens een onderzoek van Frontier Economics zou het volume van netgekoppelde opslag in Duitsland alleen al tot 2050 kunnen toenemen tot 60 gigawatt (GW) of 271 gigawattuur (GWh). Dit is veertig keer de huidige opslagcapaciteit. Er worden vergelijkbare dynamieken in kostenreductie en installatiesnelheid verwacht als die van fotovoltaïsche omzetting (PV) in de afgelopen jaren. Binnenkort zal batterijopslag de energievoorziening fundamenteel veranderen. De nieuwste technologieën, trends en marktontwikkelingen worden gepresenteerd op ees Europe, de grootste en meest internationale beurs voor batterijen en energieopslagsystemen van Europa.

ressourcenmangel an der Panke GmbH
Roberto Freiberger