Talkdesk-rapport onthult dat kunstmatige intelligentie de klantervaring en agentervaringen verbetert te midden van stijgende belvolumes

Uit wereldwijde gegevens van Talkdesk blijkt dat de inzet van generatieve kunstmatige intelligentie correleert met verbeterde kerncompetenties van contactcenters, zoals snellere responstijden

• Het Talkdesk Global Contact Center Key Performance Indicator (KPI) Benchmarking-rapport toont de correlatie tussen kunstmatige intelligentie (AI) en de prestaties van contactcenters in 2023 en bevat zes maanden aan gegevens sinds generatieve AI (GenAI) de klantervaringsindustrie (CX) transformeerde.
  • Het aantal inkomende oproepen steeg met 21% in 2023, maar de gegevens geven aan dat AI ertoe bijdroeg dat organisaties de serviceniveaus behielden, sneller contact legden met klanten en de rol van agenten gemakkelijker maakte.
  • Het rapport helpt contactcenterleiders om hun centerprestaties te vergelijken met die van collega's in verschillende sectoren en regio's en voor verschillende bedrijfsgroottes, en manieren te identificeren om CX te verbeteren.

SAN FRANCISCO & LAS VEGAS--()--Talkdesk®, Inc., een wereldwijde leverancier van op kunstmatige intelligentie (AI) gebaseerde technologie voor klantervaringen (CX) die bedrijven van elke omvang bedient, heeft vandaag het nieuwste jaarlijkse Talkdesk Global Contact Center Key Performance Indicator (KPI) Benchmarking-rapport gepubliceerd.

Media:
Christie Blake