Xylem brengt de duurzaamheidsimpact op schaal met nieuwe verbintenissen voor waterbeheer

Recent duurzaamheidsrapport geeft details over de vorderingen op gebied van de veiligheid van water en nieuwe verbintenissen voor 2030 om de wereldwijde vraag naar water te verminderen

WASHINGTON--()--Xylem (NYSE: XYL), de internationale leider op gebied van watertechnologie, breidt haar engagementen op het vlak van duurzaamheid uit met nieuwe waterbeheersdoeleinden voor 2030, na de combinatie van het bedrijf met Evoqua. Xylems doelstellingen voor 2030 omvatten het in staat stellen van haar klanten om de globale waterbehoefte met minstens 2 miljard kubieke meter te verminderen, het verminderen van de eigen waterintensiteit van het bedrijf met 30%, en het winnen van zichtbaarheid in de waterintensiteit van de toevoerketen via waterbeheerrapportering en -praktijken.

De verbintenissen staan vervat in het 2023 Sustainability Report van Xylem, waarin ook de vorderingen van het bedrijf om de veiligheid van water te bevorderen in detail worden beschreven.

Houston Spencer
Houston.Spencer@xylem.com