Mirum Pharmaceuticals kondigt positief advies van CHMP aan voor de orale oplossing LIVMARLI® (maralixibat) ter behandeling van PFIC bij patiënten vanaf een leeftijd van drie maanden

• Positief advies van CHMP op basis van een Fase 3 MARCH-studie met een statistisch zeer significante vermindering (p<0,0001) van de ernst van pruritus tussen LIVMARLI vs. placebo bij alle bestudeerde PFIC-types.
  • De beoordeling van CHMP besloot dat LIVMARLI bij PFIC voor een betekenisvol klinisch voordeel zorgt naast de bestaande goedgekeurde therapie.
  • Verder ontving LIVMARLI een gunstig advies van COMP, met aanbeveling van het behoud van 'Orphan Drug Designation' in PFIC.
  • Na de adviezen van CHMP en COMP wordt een beslissing van de Europese Commissie verwacht in het derde kwartaal van 2024.

FOSTER CITY, Calif.--()--Mirum Pharmaceuticals, Inc. (Nasdaq: MIRM) maakte vandaag bekend dat het Europese CHMP (Committee for Medicinal Products for Human Use) een positief advies heeft gegeven voor de orale oplossing LIVMARLI® (maralixibat) voor de behandeling van PFIC (Progressive Familial Intrahepatic Cholestasis) bij patiënten vanaf een leeftijd van drie maanden.

Mediacontact:
Erin Murphy