De EMA (European Medicines Agency) valideert vullingen van Henlius en Organon voor de aan Prolia ® en Xgeva ® (denosumab) biologisch gelijkwaardige kandidaat HLX14

SHANGHAI, China & JERSEY CITY, N.J.--()--Shanghai Henlius Biotech, Inc. (2696.HK) en Organon (NYSE: OGN) maakten vandaag bekend dat de EMA (European Medicines Agency) de MAA's (marketing authorization applications) heeft gevalideerd voor HLX14, een aan Prolia® en Xgeva® (denosumab) biologisch gelijkwaardig geneesmiddel voor onderzoek. Denosumab is in verschillende landen en regio's onder diverse handelsnamen goedgekeurd voor verschillende indicaties, onder andere voor de behandeling van osteoporose bij post-menopauzale vrouwen met een groot risico voor botbreuken. In 2019 hadden naar schatting 32 miljoen Europeanen van 50 jaar of ouder osteoporose, waarvan 25,5 miljoen vrouwen.

Mediacontactpersonen Organon:

Felicia Bisaro