EV Connect en bp pulse werken samen en willen een uitgebreide oplossing voor wagenparkbeheer leveren

Met de technische integratie zal de vlootoverschrijdende laadoplossing van bp pulse en EV Connect efficiƫntie en controle bieden om de energiekosten te minimaliseren en de laadactiviteiten van het wagenpark te beheren.

The collaboration gives fleet operators greater control over charging infrastructure while reducing costs associated with energy consumption and providing detailed historical data for further optimization. (Graphic: Business Wire)

EL SEGUNDO, Calif.--()--Met naar verwachting 5,7 miljoen elektrische voertuigen (EV's) die in 2025 in wagenparktoepassingen zullen worden gebruikt, hebben EV Connect, een toonaangevend bedrijfsplatform voor het opladen van EV's, en bp pulse, een wereldwijde leider op het gebied van laadinfrastructuur voor wagenparken en openbare laaddiensten, vandaag een samenwerking aangekondigd. Het doel is om Omega's belangrijke bp pulse-software voor het beheer van EV-laden naar het EV Connect-platform te brengen. Omega is afgestemd op de verschillende laadvereisten en laadcycli van EV-vloten en levert een uitgebreide laadoplossing die geavanceerde laadbeheertechnologie van EV Connect en bp pulse in een nieuw, uitgebreid wagenparkaanbod integreert.

Technica Communications
Cait Caviness