U.S. International Development Finance Corporation, de Amerikaanse ontwikkelingsfinancieringsinstelling, gaat CWIT, de JV van Adani in Sri Lanka, financieren voor USD 553 miljoen

De ontwikkeling van CWIT zal de groei van de Sri Lankaanse economie ondersteunen

• Het Amerikaanse fonds zal de ontwikkeling van een containerterminal voor diepwaterschepen in de haven van Colombo ondersteunen
  • Zorgt voor facilitering van door de particuliere sector geleide groei en aantrekking van cruciale vreemde valuta voor Sri Lanka om te helpen bij het economisch herstel van het land
  • De VS, Sri Lanka en India willen een blijvend erfgoed van samenwerking bevorderen bij de ontwikkeling van duurzame infrastructuur, zoals slimme en groene havens

U.S. International Development Finance Corporation, America’s Development Finance Institution, to Fund CWIT, Adani’s JV in Sri Lanka, for USD 553 Million (Photo: Business Wire)

COLOMBO, Sri Lanka--()--De U.S. International Development Finance Corporation (DFC) heeft de financiering aangekondigd van Colombo West International Terminal Pvt. Ltd. (CWIT) – een consortium van de grootste havenexploitant Adani Ports van India, SEZ Ltd., de toonaangevende John Keells Holdings (JKH)-onderneming van Sri Lanka en de Sri Lanka Ports Authority – voor een bedrag van USD 553 miljoen dollar.

Neem voor meer informatie over deze mediapublicatie contact op met Roy Paul, roy.paul@adani.com