SkyDrive richt een dochteronderneming op in Iwata City voor de productie van tot 100 eVTOL's per jaar en gebruikt Suzuki-fabriek

"SKYDRIVE" tentoonstelling in stand van Suzuki op JAPAN MOBILITY SHOW

A Plant to Manufacture SKYDRIVE (in Iwata-city, Shizuoka owned by Suzuki-Group) (Photo: Business Wire)

TOYOTA, Japan--()--SkyDrive Inc. ("SkyDrive"), een toonaangevende Japanse fabrikant van eVTOL-vliegtuigen (*1) gevestigd in Japan, is verheugd de voortdurende vooruitgang aan te kondigen tussen Suzuki Motor Corporation ("Suzuki") en SkyDrive sinds de samenwerkingsovereenkomst voor het delen van bedrijfsactiviteiten en technologie in maart 2022. Deze werd met succes gevolgd door de basisovereenkomst over productie in juni 2023, waarnaar hieronder wordt verwezen (*2).

De SkyDrive productiefaciliteit

SkyDrive richtte op 1 september 2023 een dochteronderneming op voor de productie van zijn "SKYDRIVE (ook bekend als de SD-05)". (*3).

Yoshimi Yamamoto
SkyDrive Inc.