Batterijproductiefaciliteit van Hithium koolstofneutraal gecertificeerd

• Internationale onderscheiding is gebaseerd op evaluatie van de koolstofvoetafdruk van de fabriek en compensaties van hoogwaardige kwaliteit
  • Bedrijf streeft naar koolstofneutraliteit in de hele industrieketen tegen 2035

Hithium’s Xiamen battery production plant has been certified carbon neutral. (Photo: Business Wire)

XIAMEN, China--()--De productiefaciliteit van Hithium, fabrikant van stationaire batterijen, bij de hoofdzetel in Xiamen, in China, heeft het wereldwijd erkende koolstofneutraliteitscertificaat PAS 2060 ontvangen (certificaatnummer: 0412TZH01106). Deze certificatiestandaard gaat uit van gevestigde methodologieën, in overeenstemming met TÜV Süd, om de koolstofvoetafdruk van de fabriek te berekenen (zoals het GHG-protocol en ISO 14064) en beoordeelt, waar nodig, de impact van hoogwaardige compenserende certificaten van klimaatprojecten (onder andere CDM, JI, GS en VCS).

Het bedrijf wil dat de fabriek als een industriemaatstaf voor energieopslag dient, die de standaard bepaalt voor duurzame productie als een van de eerste batterijproductievestigingen in China die dit certificaat ontvangt.