Rockefeller Asset Management lanceert Rockefeller Climate Solutions UCITS aangestuurd door institutionele en professionele beleggers in de Scandinavische regio

NEW YORK--()--Op 9 december 2020 lanceerde Rockefeller Asset Management (RAM), een divisie van Rockefeller Capital Management, zijn derde aandelen-UCITS-fonds, het Rockefeller Climate Solutions Fund. Dit vergroot het spectrum van duurzame beleggingsoplossingen van het bedrijf, inclusief Amerikaanse en wereldwijde ESG-aandelenstrategieën, allemaal beschikbaar voor de Europese markt via het Rockefeller Capital Management UCITS ICAV-platform.

RAM heeft in samenwerking met The Ocean Foundation (TOF) bijna negen jaar geleden de Climate Solutions Strategy opgesteld, gebaseerd op de overtuiging dat klimaatverandering economieën en markten zal transformeren door veranderende regelgeving, verschuivende koopvoorkeuren van de volgende generatie consumenten en technologische vooruitgang. Deze wereldwijde strategie maakt gebruik van een bottom-upbenadering met hoge overtuiging om te investeren in bedrijven met een betekenisvolle omzetblootstelling aan belangrijke milieusectoren zoals hernieuwbare energie, energie-efficiëntie, water, afvalbeheer, beheersing van vervuiling, voedsel en duurzame landbouw, beperking van de gezondheidszorg en klimaat. ondersteunende diensten. De portefeuillebeheerders zijn van mening dat bedrijven die oplossingen voor klimaatmitigatie en -adaptatie produceren, op lange termijn beter zullen presteren dan bredere aandelenmarkten. De Climate Solutions-strategie, die nu pas breed op de markt wordt gebracht aan externe investeerders, presteerde beter dan de MSCI ACWI-index met 18,59% (op netto basis) in 2020 en 4,27% op jaarbasis over de afgelopen 5 jaar.

Offshore investors, Chip Montgomery, +1-212-549-5315 jmontgomery@rockco.com

U.S. investors, Laura Esposito, +1-212-549-5212 lesposito@rockco.com