Eos Biosciences heeft patent verkregen voor nieuwe aanpak van shuttle-therapieën rond de bloed-hersenbarrière om hersenziekten te behandelen

LOS ANGELES--()--Eos Biosciences, Inc. (Eos), een nanomedicijnenbedrijf dat een efficiënte en veelzijdige nanobiologische, op deeltjes gebaseerde platformtechnologie (Eosomes) heeft ontwikkeld, heeft aangekondigd dat het Amerikaanse Patent and Trademark-bureau het Eos Biosciences-patent No. 10.183.078 heeft toegekend. Het patent heeft betrekking op een nieuwe benadering van het gebruik van HER3-gerichte Eosomes als een shuttlesysteem voor het transporteren van verschillende klassen van therapeutica door de bloed-hersenbarrière voor de behandeling van hersenstoornissen, waaronder hersenkanker. Het patent is eigendom van Cedars-Sinai Medical Center en is exclusief in licentie gegeven aan Eos Biosciences. Details van het systeem zullen worden beschreven in een aankomend manuscript van Lali Medina-Kauwe, PhD, professor bij de afdeling Biomedical Sciences bij Cedars-Sinai.

Thomas Plotts, Chief Financial Officer
E: Thomas.plotts@eosbiosciences.com