AM-Pharma kondigt publicatie aan van in vivo onderzoek naar acuut nierletsel dat het dubbele beschermingsmechanisme van Ilofotase Alfa aantoont

• Onderzoek toont aan dat ilofotase alfa beschermt tegen door ischemie-reperfusie geïnduceerd acuut nierletsel bij knaagdieren door de activering van adenosinereceptoren en het metabolisme van extracellulair adenosinetrifosfaat (ATP), een pro-inflammatoire molecule

UTRECHT, Nederland--()--AM-Pharma B.V., een opkomende leider die zich richt op het ontwikkelen van therapieën voor ernstige medische aandoeningen, heeft vandaag nieuwe gegevens aangekondigd die erop wijzen dat ilofotase alfa beschermt tegen door ischemie-reperfusie geïnduceerd acuut nierletsel (AKI) is gepubliceerd in het tijdschrift, Frontiers in Medicine-Nefrology. De studie toont aan dat ilofotase alfa de nieren beschermt door de activering van adenosinereceptoren bij zowel ratten als muizen na door ischemie-reperfusie geïnduceerde AKI. De publicatie is nu online beschikbaar op https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fmed.2022.931293/abstract.

Investors:
Argot Partners