L’Officiel en GEM Group lanceren L'Officiel Fund, een unieke en disruptieve beleggingsaanpak

PARIJS & NEW YORK--()--L’Officiel (in handen van Jalou Media Group) en GEM Group (New York) zijn verheugd de lancering aan te kondigen van het L’Officiel Fund, een investeringsfonds van US $ 50 miljoen dat opkomende merken wil promoten en hun contact met luxe lifestyle consumenten wil ontwikkelen.

De lancering van het L’Officiel Fund is de tweede fase van een samenwerking die begon in oktober van dit jaar, toen Jalou Media Group en GEM Group zich verenigden om L'Officiel USA Inc te lanceren. Deze inspanning omvat zowel een digitaal platform, lofficielusa.com - dat eind oktober live is gegaan - en L’Officiel USA, een tweemaandelijkse gedrukte editie die vanaf maart 2018 in de kiosken zal verschijnen.

CREATIE VAN WAARDE VOOR ONDERNEMINGEN IN DE LIFESTYLE SECTOR IN ONTWIKKELING

Door samen te werken met opkomende merken die de waarde van gerichte marketing begrijpen, maar niet over het kapitaal beschikken om toegang te krijgen tot premium advertentiekanalen, zal het fonds merken voorzien van investeringskapitaal dat kan worden besteed aan marketinginspanningen. Ter aanvulling zal L’Officiel de geselecteerde merken bevoorrechte toegang bieden tot het wereldwijde netwerk van digitale en gedrukte publicaties in 70 landen. Merken zullen profiteren van de gedrukte en digitale reclamecampagnes van L’Officiel, en van marketingdiensten met toegevoegde waarde, waaronder merkcontent, videoproductie, activering van sociale media, creatie van evenementen en ervaringsgerichte marketing, naast andere diensten.

EEN UNIEK EN DISRUPTIEF INVESTERINGSFONDS

Met zijn unieke benadering van het creëren van content - van disruptieve methoden van verhalen vertellen tot ons gecentraliseerde wereldwijde digitale platform - kunnen we de merken van het fonds voorzien van nieuwe en dynamischere bronnen. Hierdoor kunnen ze de traditionele mediamodellen doorbreken en in plaats daarvan vernieuwers worden in het veld,” merkt Benjamin Eymere, CEO van Jalou Media Group, op.

“Het doel van het fonds,” benadrukt Anthony Romano, Managing Director van L’Officiel Fund, “is om deze opkomende merken te voorzien van de tools die ze nodig hebben om de groei te ondersteunen. We willen deze merken van de juiste middelen voorzien om hen te helpen slagen in de competitieve wereldmarkt.”

Hoewel het fonds zich primair richt op wereldwijd beursgenoteerde ondernemingen, zal het ook 25% van zijn kapitaal toewijzen aan particuliere bedrijven.

BELANGRIJKSTE CIJFERS VAN HET NETWERK VAN L’OFFICIEL

15 M

2 M

500 K

titels verspreid
in 30 landen

wereldwijd
publiek

gedrukte tijdschrijften
elke maand in 17 talen

mode-archieven
sinds 1921

OVER GEM GROUP

Global Emerging Markets (GEM) investeert al meer dan 20 jaar in opkomende en wereldwijde markten met 375 deals in 70 landen. L’Officiel USA is een nieuwe kapitaalinvestering, onderdeel van GEM’s recente media-ontwikkelingsstrategie, van het kantoor in Beverly Hills.

OVER L’OFFICIEL

In handen van Jalou Media Group, de toonaangevende Franse titel staat bekend om zijn focus op hoogwaardige mode en luxe levensstijl. Het wordt verspreid in meer dan 80 landen en is de oudste van de Franse damesmodetijdschriften. L’Officiel legt al bijna 100 jaar lang de Franse geest van elegantie en de toptalenten van de couture vast. Het heeft zich bewezen als de ultieme media voor stijlselectie door vrouwen te adviseren over hoe zich te kleden en de retailactiviteiten van de internationale mode- en luxemerken die in het tijdschrift genoemd worden direct te ondersteunen. Op basis van dit kernmotto van stijlselectie beschikt L’Officiel over een dynamische buitenlandse ontwikkelingsstrategie met zijn internationale netwerk van buitenlandse edities van L’Officiel, L’Officiel Hommes, L’Officiel Art en andere merksatellieten, gepubliceerd onder licentie van lokale uitgevers, lokale joint ventures of direct door Jalou Media Group.

OVER JALOU MEDIA GROUP

Jalou Media Group is al bijna 100 jaar een familiebedrijf in Parijs, de internationale modehoofdstad. Onder voorzitterschap van Marie-Jose Jalou wordt de groep volledig gecontroleerd door de familie Jalou. Met 10 tijdschriften (L’Officiel, L’Officiel Hommes, L’Officiel Art, L’Officiel Voyage, La Revue des Montres, Jalouse, L’Officiel 1000 Modèles, L’Officiel Shopping, L’Officiel 1000 Modèles Design, L’Officiel Médecine en Chirurgie Esthetique) en haar gepatenteerde technologie lofficiel.com, is Jalou Media Group aanwezig in meer dan 80 landen, met meer dan 44 van haar eigen internationale edities, die een positieve oplossing vertegenwoordigen voor de evolutie van een stabiele media-industrie.

GEM GROUP
New York & LA Offices