Adaptive Biotechnologies kondigt een samenwerking aan met Janssen Biotech, Inc. voor het gebruik van de clonoSEQ® Assay om gevallen met minimale ziekteresiduen te meten in bestaande en toekomstige DARZALEX® Multiple Myeloma-behandelingen

SEATTLE--()--Adaptive Biotechnologies, de marktleider in het combineren van Next Generation Sequencing (NGS) en bioinformaticaexpert op het gebied van T- en B-celreceptoren in een regulerend immuunsysteem, kondigt een samenwerking aan met Janssen Biotech, Inc. voor het gebruik van de op NGS-gebaseerde clonoSEQ Assay voor het meten van minimale ziekteresiduen (MRD) bij patiënten met Multiple Myeloma (MM) die zijn behandeld met DARZALEX (daratumumab). DARZALEX is een CB38-gestuurde cytolytische antistof die is goedgekeurd voor de behandeling van patiënten met teruggekeerde of blijvende MM. Onder de voorwaarden van de samenwerking, krijgt Adaptive een niet nader genoemd bedrag voor het gebruik van de technologie. Ook worden er ontwikkelingskosten betaald en zijn een aantal toekomstige prestatievergoedingen in het vooruitzicht gesteld.

Adaptive Biotechnologies
Beth Keshishian