Chevron Phillips Chemical kondigt uitbreiding van de PAO-capaciteit aan bij de Cedar Bayou-installatie

THE WOODLANDS, Texas--()--Chevron Phillips Chemical Company LP (Chevron Phillips Chemical) heeft vandaag bekendgemaakt dat de capaciteitsuitbreiding met een lage viscositeit polyalfaolefinen (PAO) in zijn Cedar Bayou-fabriek in Baytown, Texas, succesvol is afgerond.

De 20 procent capaciteitsuitbreiding stelt het bedrijf in staat om aan de toenemende vraag naar hoogwaardige smeermiddelen in automotive en industriële toepassingen te voldoen. Chevron Phillips Chemical is een leider in de ontwikkeling en productie van PAO's, op de markt gebracht onder de merknaam Synfluid® PAO, die worden gebruikt voor een groot aantal toepassingen, waaronder motoroliën, transmissieoliën en vetten.

Het project verbetert de procesveiligheid en de totale efficiëntie van de eenheid, terwijl de afvalproductie voor Cedar Bayou's PAO-eenheid wordt verminderd. De grondstof voor de nieuwe eenheid zal worden geleverd door Cedar Bayou's recente 100.000-metrische ton per jaar uitbreiding van zijn normale alfa-olefinencapaciteit.

De bouw begon in april 2016 en verschafte rond de 135 bouw- en technische banen.

Over Chevron Phillips Chemical Company LP

Chevron Phillips Chemical Company LP is een indirecte volledige dochteronderneming van Chevron Phillips Chemical Company LLC, wereldwijd een van de grootste producenten van olefinen en polyolefinen en een van de grootste leverancier van aromaten, alfa-olefinen, styrenics, speciale chemische stoffen, plastic leidingen en polymeerharsen. Met naar schatting 5.000 medewerkers bezitten de LLC en haar partners $ 15 miljard in activa, waaronder 33 fabrieken en onderzoeksfaciliteiten in zeven landen. Chevron Phillips Chemical Company LLC is in gelijke mate eigendom van Chevron U.S.A. Inc., een indirecte volledige dochteronderneming van Chevron Corporation, en van volledige dochterondernemingen van Phillips 66, en is gevestigd in The Woodlands, Texas. Bezoek voor meer informatie over Chevron Phillips Chemical www.cpchem.com. Volg ons ook op Twitter: @chevronphillips.

Chevron Phillips Chemical Company LP
Teresa Roberts, 832-813-4729