AOL breidt ONE by AOL-platform uit met lancering van zelfbedienend programmatisch kopen van tv

ONE by AOL: zelfbedienend kopen van tv voorziet adverteerders van grotere transparantie, controle van tv-investeringen

Omnicom Media Group eerste agentschapspartner voor lancering

NEW YORK--()--Vooruitlopend op de 2016 TV Upfronts heeft AOL vandaag de lancering aangekondigd van zelfbedienend programmatisch kopen van tv om marketeers een duidelijker beeld te geven van waardevolle koopmogelijkheden voor doelgroepen en hun tv-reclame-investeringen beter te plannen, te kopen en te meten. Deze zelfbedieningsmodule breidt de ONE by AOL: TV managed-module van AOL uit die in 2014 werd gelanceerd, en is onderdeel van het open, verenigde programmatische platform ONE by AOL™ dat in april 2015 werd gelanceerd.

“We bezorgen onze koop- en verkooppartners van lineaire tv een revolutionaire kans die de manier waarop tv-media wordt gewaardeerd, gekocht en verkocht zal transformeren,” aldus Dan Ackerman, SVP, Programmatic TV by AOL. “Traditioneel werd tv gekocht in silo's en met een brede demografie waarbij de nodige targeting om te zorgen voor diepe relevantie ontbreekt. Momenteel maximaliseren we de kracht van AOL's gepatenteerde first-party voorspellende tools voor targeting en leggen we inzichten en analyses direct voor aan onze afnemers. In combinatie met ons complete ONE by AOL-platform zijn we nu in staat om adverteerders een holistischere benadering voor campagnes op tv, mobiel en video aan te bieden.”

De zelfbedieningsmodule voor het programmatisch kopen van tv is vandaag beschikbaar, aan de vooravond van de 2016 TV Upfronts, voor kopers en voor omroep- en kabel-tv-netwerkpartners. De lineaire tv-inventaris zal beschikbaar zijn voor zelfbedieningsplanning en -inkoop in het derde kwartaal in de nieuwe tv-programmering voor het najaar.

AOL's programmatisch kopen van tv op basis van zelfbediening maakt optimaal gebruik van rijke first-party gegevens van adverteerders, doelgroepgegevens van derden en een bewezen, gepatenteerde graadmeter voor tv-kijkcijfers om mediaplannen te verwezenlijken voor de gehele nationale inventaris van omroep- en kabel-tv-netwerkpartners. Adverteerders kunnen rechtstreeks via de module uitvoeren ten opzichte van het mediaplan en verschillende inzichten in campagne-effecten krijgen door middel van uitgebreide attributie die zich uitstrekt over lineaire tv-, mobiele en digitale investeringen.

Als onderdeel van het ONE by AOL-platform biedt AOL's nieuwe programmatische kopen van tv op basis van zelfbediening een krachtige aanpak voor het activeren van data en technologie voor betere prestaties en ROI van tv-reclames. Voordelen zijn onder andere:

• Transparentie en controle: adverteerders die lineaire tv kopen via AOL's zelfbedieningsmodule kunnen publieksoelgroepen selecteren, KPI's vaststellen, campagneparameters instellen en vervolgens de campagneuitvoering plannen, aankopen en meten met complete transparantie van de inventaris en prijzen.
  • Automatisering: de geautomatiseerde gegevensuitwisseling van de module ontkracht tijdsbeperkingen op campagneplanning en -aankoop, wat de marktintroductietijd vermindert en de efficiëntie van de werkstroom verhoogt.
  • Rijke data: campagnes voor programmatisch kopen van tv op basis van zelfbediening maken optimaal gebruik van AOL's gepatenteerde first-party voorspellende tools voor targeting en geavanceerde segmenten voor tv targeting van derden.
  • Hoogwaardige inventaris: door middel van partnerschappen met nationale omroep- en kabelnetwerken zal hoogwaardige inventaris beschikbaar zijn voor op zelfbediening gebaseerde programmatische planning en aankoop in het derde kwartaal met nieuwe tv-programmering voor het najaar.
  • Holistische meting: als onderdeel van de ONE by AOL: TV-module, ontvangen campagnes die worden uitgevoerd via zelfbedienend kopen uitgebreide rapportage, waaronder: analyse over het verband tussen het uitzenden en de pieken van tv-reclames tijdens bezoeken aan websites via mobiel, tablet en desktop; telefonische reactie; en full-stack multi-touch attributie die zich uitstrekt over tv-, mobiele en videocampagnes door middel van Convertro.

Omnicom Media Group is de exclusieve agentschapspartner voor de lancering van de ONE by AOL: tv-zelfbedieningsmodule en zal beginnen met het testen op het nieuwe platform namens hun merkklanten van wereldklasse.

“Dit geeft onze klanten de mogelijkheid om te beginnen met de realisering van de voordelen van geavanceerde targeting in lineaire TV,” verklaarde John Swift, CEO, North America Investment bij Omnicom Media Group. “Het is een belangrijke eerste stap in ons traject naar een programmatische benadering qua schaal op tv-gebied die uiteindelijk op huishoudelijk niveau moet plaatsvinden.”

Dit machine-to-machine model van kopen van tv werd bewezen door AOL in Australië met de lancering van een programmatische particuliere markt voor tv in juni 2015, een mijlpaal voor de wereldwijde media-industrie. Deze aankondiging is de uitbreiding van dit initiatief tot de grootste tv-reclamemarkt in de wereld, waardoor Amerikaanse adverteerders gegevens en automatisering kunnen benutten om de investeringen in de upfront, scatter markt en programmatische kanalen te bevorderen.

Over AOL

AOL is een mediatechnologiebedrijf met als missie om consumenten en makers met elkaar te verbinden door middel van open markten. AOL maakt gebruik van gegevens om de productie, distributie en monetisering van content te ontwrichten. Het bedrijf verbindt uitgevers met adverteerders via haar wereldwijde, programmatische platforms, waarbij het de inventaris van Microsoft en de merken van originele content zoals TechCrunch, The Huffington Post en MAKERS aanboort die meer dan 500 miljoen maandelijkse wereldwijde consumenten bereiken. Binnen haar mobiele reclamenetwerk alleen heeft AOL een bereik van ongeveer 800 miljoen gebruikers. AOL, een dochteronderneming van Verizon, geeft vorm aan de digitale toekomst.

AOL
Christina MacDonald, 617-301-4181