MultiPoint Pacing van St. Jude Medical goedgekeurd door FDA

Quadra Allure MP CRT-P. Courtesy of St. Jude Medical. (Photo: Business Wire)

ST. PAUL, Minn.--()--St. Jude Medical, Inc., internationaal producent van medische apparatuur, heeft vandaag bekendgemaakt dat de Food and Drug Administration (FDA) zijn MultiPoint™ Pacing-technologie heeft goedgekeurd. Deze voor de markt unieke techniek is bedoeld voor de Quadra Allure MP-defibrillator voor resynchronisatietherapie, de Quadra Allure MP™ CRT-pacemaker en twee nieuwe, vierpolige Quartet™ LV-geleidingsdraden. MultiPoint Pacing maakt een revolutionaire aanpak mogelijk en biedt extra opties, die voordelen opleveren voor CRT-patiënten die niet reageren op andere pace-methodes. De goedkeuring is een belangrijke eerste stap in de uitrol van MultiPoint Pacing-technologie en de beschikbaarheid daarvan in de eerste helft van dit jaar.

St. Jude Medical, Inc.
J.C. Weigelt, 651-756-4347