Visa ondersteunt betaalsysteem Apple

FOSTER CITY, Calif.--()--Visa Inc. ondersteunt betalingen van consumenten met de iPhone 6, de iPhone 6 Plus en de Apple Watch. Dat maakte de wereldmarktleider in betalingen dinsdagavond bekend.

Dankzij een nieuwe technologie, Visa Token Service, hebben deelnemende financiƫle instituties in de Verenigde Staten de mogelijkheid Visa-kredietkaarten en -debetkaarten te koppelen aan Apples nieuwe betaaldienst, Apple Pay. Dit stelt klanten in staat gemakkelijk en veilig online aankopen te doen bij Amerikaanse online verkooppunten in stores en apps.

Visa Token Service vervangt gevoelige informatie over een betaalrekening op plastic betaalkaarten door een 'token'. Deze tokens kunnen veilig op mobiele apparatuur worden opgeslagen voor aankopen in stores of apps. Visa rolt de technologie gefaseerd uit bij financiƫle organisaties, waarbij het de vroegste deelnemers aan Apple Pay het eerste helpt. Daarna breidt Visa de dienst uit naar alle klanten in de VS.

Press Only
Visa Inc.
Caroline Capers, +1 415-519-3027 (mobile)
ccapers@visa.com