goviral viser de beste 100 merkene innen merkeinnhold

Red Bull er vinner i første globale rapport innen sosial videoer

(Graphic: Business Wire)

LONDON--()--Red Bull har den beste sosiale videostrategien iht. en ny global rapport fra det ledende distribusjonsnettverket for merkevideoer, goviral.

Den første rapporten om sosiale videoer fra goviral lister opp de 100 sterkeste merkene i merkeinnhold i 2012. Energidrikken Red Bull slår teknologigigantene Google (2. plass) og Samsung (5. plass), mens Apple og Microsoft ikke er blant de ti beste, men på 11. og 37. plass.

govirals rapport om sosiale videor vurderer hvordan videoinnhold blir brukt av globale merker som en del av markedsstrategien deres. Merkene ble vurdert på grunnlag av volum, totale visninger og innhold lastet opp på YouTube, Vimeo og Facebook in 2012. goviral brukte så ekspertisen sin innen merkeinnhold for å vurdere kvaliteten, formålet, innovasjonsgraden og publikumsrelevansen før de beregnet dets endelige resultat innen sosiale videoer.

Viktige resultater fra govirals rapport om sosiale videoer:

• Luksusmotemerker gjør det svært bra med Prada (7. plass) , Burberry (16. plass) og Louis Vuitton (18. plass) , som alle er blant de tjue beste på grunn av gode resultater for høyt engasjement
  • I slaget mellom bilmerkene ble BMW best på 12. plass , foran VW (13. plass) , Mercedes Benz (15. plass) , Toyota (20. plass) og Porsche (22. plass)
  • Alkoholmerker gjorde det ikke spesielt bra. Smirnoff (90. plass) , Corona (93. plass) og Jack Daniels (99. plass) ligger alle i nedre del av skalaen
  • Visa er unntaket som bekrefter regelen i finanssektoren. Selskapet ligger på 24. plass , og har hatt stor fordel av et aggressivt videoprogram for sin sponsing av de olympiske lekene
  • Bare 15 % av merkene har offisielle kanaler på Vimeo. Flertallet baserer seg helt på YouTube

Merkene som ble evaluert ble hentet fra Interbrands rapport om de beste globale merkene i 2012, i tillegg til Red Bull og Old Spice (6. plass) , mens goviral fant ut at de brukte video på en svært virkningsfull og engasjerende måte.

govirals rapport om sosiale videoer for 2012 – topp ti

1. Red Bull

2. Google

3. Disney

4. Nike

5. Samsung

6. Old Spice

7. Prada

8. Coca Cola

9. Nintendo

10. Adidas

“Resultatene av govirals rapport om sosiale videoer beviser at når det gjelder merkeinnhold, er det de dristige som gjør det best”, sier Mads Holmen, planleggingsdirektør i goviral. “Merker som Red Bull, Old Spice og Nike er risikotakere og bryter stadig med det som er forventet for å sette i gang samtaler som setter en agenda. En effektiv strategi for sosiale videoer kan heve et merke over produktet og skape en opplevelse forbrukerne virkelig ønsker å være en del av.”

Ønsker du å se hele listen, gå inn på goviral.com

Merknader til redaktørene:

Govirals rapport om sosiale videoer ble gjennomført i september 2012, og analyserte innholdet fra merkene i Interbrand 2012, i tillegg til Red Bull og Old Spice. Faktorene som ble vurdert, var:

• Volum på innhold som ble produsert og distribuert (antall videoer og total lengde i minutter) i de viktigste globale og offisielle kanalene på YouTube, Vimeo, Dailymotion og Facebook
  • Totalt antall visninger for alle videoer over alle de viktigste globale og offisielle kanalene på YouTube, Vimeo, Dailymotion og Facebook
  • Engasjement, som består av totalt antall likes og kommentarer for alle videoer i vurderingen
  • Abonnenter på de viktigste globale og offisielle YouTube-kanalene
  • Govirals rangering tar i betraktning kvaliteten, bruk av video på merkets nettside, kreativitet og relevans for publikum

Om goviral

goviral er verdens ledende distributør av engasjerende merkevideoer i stor skala og garantere seere og visninger på betal for klikk-basis. Selskapet har en global rekkevidde med mer enn 40 000 publiseringspartnere over 16 viktige vertikaler i mer enn 90 land. goviral har kontorer i London, New York, Paris, Milano, København, München, Stockholm, Oslo og Madrid. AOL kjøpte opp goviral i januar 2011.

Om AOL Inc.

AOL Inc. (NYSE: AOL) er et merkeselskap som er opptatt av å kontinuerlig gjennomføre innovasjon, vekst og erfaringer som informerer, underholder og knytter verden sammen. AOL huser en samling viktige merkevarer i verdensklasse og skaper originalt innhold som engasjerer publikum på lokal og global skala. Vi hjelper markedsførere med å komme i forbindelse med dette publikumet gjennom effektive og engasjerende løsninger for digital markedsføring.

Den originale kildeteksten for denne meldingen er den offisielle og autoriserte versjonen. Oversettelser leveres bare som et hjelpemiddel og må kontrolleres mot kildeteksten som er den eneste versjonen av teksten som er juridisk bindende.

Translated infographic available at www.goviral.com/sve100

Photos/Multimedia Gallery Available: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=50463261&lang=no

Gemma Dudley
020-3-301-2125